Alla inlägg under maj 2015

Av Malin - 29 maj 2015 08:36

Nu måste jag rapportera om förra helgens härjningar innan det är dags igen - i lördags tävlade vi i Väsby och tog ännu en pinne i hopp 2!


Av Malin - 16 maj 2015 14:04

Det som skulle blivit årets debut snuvades jag på av en snuva, men nu blev det äntligen av! Igår var vi på Märsta-Sigtuna BK, i kyla, snålblåst och regnskurar, men trevligt var det ändå och tror att Siri uppskattade det svala vädret. Nog om väder och vind, vi tog äntligen vår första pinne i hopp 1!!! Den satt långt inne, vi har ju varit i 2:an i två år nu och senaste pinnen (den tredje i agility) tog vi för 1,5 år sedan... Även Ella tyckte det var på tiden att hon fick vara rosettbärarhund.


Domare för dagen var Emma Broberg, som jag aldrig stött på innan men tyckte att hon gjorde väldigt roliga banor, lagom kluriga och utslagsgivande (och det säger jag inte bara pga pinnen). Och så ändrade hon i banan mellan storlekarna så att small fick det lite knixigare - me like!


Jag var riktigt nervös på första banvandringen, vi har ju knappt tränat i år och jag var osäker på tajmingen för olika byten och svängar. Men när vi väl körde så stämde allt, Siri följde mig perfekt och det kändes som att vi verkligen fick till fina vägar. Hon var i muren lite hörde jag men såg inte om den revs, så det blev en nervös väntan på resultatet - men vi gick nolla och kom in på en tredje plats med pinne. Tyvärr finns ingen film på det loppet, för det blev lite kamerastrul.


I andra loppet var Siri trött i skallen och då håller hon ihop sämre, hade svårt att få henne sitta kvar i starten, att sitta öht om jag ska vara ärlig och så fick vi föga förvånande en rivning på första hindret efter allt strul. Men sen kändes loppet riktigt bra, nöjd med min lösning av staketet då de flesta gick på andra sidan istället. Så får jag lite bråttom i fötterna på slutet så jag drar Siri förbi ett hopp. Men jädrar, nu är vi taggade för mer!


Av Malin - 2 maj 2015 17:28

Det var väldigt länge sen jag tog mig tid att blogga, men det finns goda anledningar till det. Vet inte om det blir nån fortsättning sen men nu uppdaterar jag iaf vad som hänt de senaste månaderna.


Jag: Sökte spontant en YH-utbildning till medicinsk sekreterare i höstas och kom in, så nu är jag i full gång med omskolningen. Det är väldigt intressant att få fördjupa sig i medicinsk terminologi, sjukdomslära och journalskrivning, klassen är supertrevlig och alla jag stött på inom yrket verkar väldigt nöjda. Och så blir man sjukt (ha ha) eftersökt i arbetslivet sen, ett stort bristyrke inom överskådlig tid. Men att plugga innebär att varje gång jag sätter mig vid datorn så kan jag alltid öva lite termer, fingersättning osv så bloggandet kommer långt ner på listan.


 

Fredrik: Halkade på en av årets sista isfläckar i februari och föll så olyckligt att han bröt överarmsbenet ända nere vid armbågsleden. Han fick opereras och har nu platta samt tre skruvar i armen. Alltså har han varit ganska handikappad ett bra tag, nu börjar han kunna använda armen lite mer men är sjukskriven ytterligare några veckor. Håller tummarna för att han ska bli helt återställd så småningom, det har kommit lite olika bud om det, och på måndag är det omröntgen.


  Ella: Tanten har precis blivit av med två tänder, en kindtand som har besvärat henne ett bra tag och en liten framplutt som drogs ut på köpet. Alltid läskigt att söva en äldre hund, särskilt när hon ju nu har blåsljud på hjärtat, men det gick jättefint och såren läkte på nolltid. Hon har faktiskt blivit piggare och gladare ute känns det som, hade inte tänkt på att det skulle vara relaterat till munnen men det är klart, med tandvärk blir inget roligt.


  Siri: Har precis löpt och är nu lite efterlöpstrött och tjurig. Men vi är i full gång med att ta upp kondisen och ner vikten så hoppas på en lindrig skendräktighet denna gång. Bara två riktiga agilityträningar har det blivit hittills, och årets tävlingsdebut som skulle varit igår fick jag stryka mig från pga förkylning. Trist, men vi har en hel del fler tävlingar framöver.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards