Alla inlägg under juni 2015

Av Malin - 7 juni 2015 14:44

I fredags var vi med om något riktigt otäckt! Lånade mammas bil över helgen då hon är bortrest, och var på väg hem på E4:an (som alla andra tydligen, väldigt tät trafik). Vi rullar sakta fram och jag är nästan framme vid avfarten då det säger pang! och bilen hoppar framåt ett par meter. När jag tittar bakåt tornar en långtradare upp sig, föraren skulle byta körfält in bakom mig och missbedömde så han körde rakt in i mig. Vi kör in till vägrenen och jag kliver ut - så gott det går för kan knappt stå på benen. Tack och lov är långtradarschaffisen trevlig och hjälpsam, tyvärr pratar han bara bruten engelska och är lite stressad för att komma vidare. Jag kom inte ens ihåg mitt eget nummer när jag skulle skriva upp det, helt väck var jag. Dessutom otäckt att stå i vägrenen med bilar susande förbi, även om jag nu hade en långtradare precis bakom som skydd. När jag senare möter en buss på hemmagatan blir jag så skraj att jag tvärstannar bilen halvvägs upp på trottoaren. Men bilen verkar inte (peppar, peppar) vara så svårt skadad, ena baklyktan trasig och ett plåtstycke som är skevt, och den går helt normalt. Men usch, det hade inte behövts mycket mer fart eller sämre reaktion för att hundarna skulle blivit mos där i baksätet...


Upp i sadeln igen är bäste botemedlet vet jag som gammal ryttare, så jag har kört på lite småärenden under helgen och det har gått bra. Idag åkte vi till SSBK i ottan för ett snabbt agilitypass, och det blev väldigt lyckat - jag hade en plan och höll mig till den. Dels tränade vi ett par svårigheter från de senaste tävlingarna, dels kollade jag av alla balanshindren då vi ska starta agilityklass (på riktigt) på torsdag, länge sen nu. Kontaktfälten var felfria, gungan gick bra och jag körde den bara en enda gång för att inte riskera skapa nåt strul. Tyckte Siri gick jättebra och snabbt hela tiden, härligt för hon är dels skendräktig och dels värmepåverkad så jag undrar ständigt om hon är sjuk (fast det händer efter varje löp) när hon segar sig på promenaderna.



Av Malin - 1 juni 2015 17:40

Med risk för att bli skrytig - tredje helgen med agilitytävling, tredje helgen med placeringar! Men ingen pinne denna gång, vi kom 4:a och 3:a i hopploppen och bara två pinnar delades ut, i agilityklassen körde jag medveten disk. Vi hade tur med vädret om man jämför med hur det var dagen innan och efter, men det var leeerigt på banan (hej Kickan!). Jag har nån envis virusinfektion och hade sovit dåligt så var inte på topp.


Hopp 2A: Alltså, jag var inte riktigt beredd när jag körde loppet, värmde upp och gick sen ned till banan i tron att det var sisådär fem hundar kvar före oss men det var vi som skulle in! Det blev lite som det blev, jag körde inte riktigt efter min plan från banvandringen men jösses, vi nollade ju. Och vi lyckades med en väldigt spontan tysk, härligt! Filmaren hann inte heller med i de snabba rycken så ingen film här.


Hopp 2B: Första delen av loppet kändes bra, men över de sista fyra hindren fick jag inte riktigt till det och farten gick ned. Framförallt väldigt onödig deceleration av mig inför näst sista, det gjorde henne lite osäker på vilket håll hon skulle svänga efter.


Agility 2: Jag tycker att två lopp egentligen räcker bra för oss på en dag, dessutom har vi ju tre pinnar i agility. Så planen var hela tiden att om gungan var med så skulle jag belöna den. Som tur var låg gungan redan som femte hindret och alldeles i kanten, så jag körde bara första svängen och sen direkt ut - gick inte ens resten av banan för att inte bli frestad... Siri gjorde den helt ok och fick sen kampa sig av banan, hon verkade positivt överraskad så hoppas att det ger resultat!



Sen så kan jag ju inte rapportera från tävlingen utan att nämna det fruktansvärda som hände. En förare krockade med sin hund och råkade trampa den så illa att benet bröts - vilken mardröm! Hoppas verkligen att allt nu ordnar sig och lilla vovven läker ihop som den ska...

 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards