Alla inlägg under augusti 2015

Av Malin - 30 augusti 2015 20:39

Motivet på bilden har inget med rubriken att göra...


I tisdags hade vi KM på Nacka BK, jag var trött efter en dag på LIA:an och hade ont i magen efter att ha slängt i mig snabb middag så var nära att vända - tur att jag inte gjorde det. För nog lyckades vi vinna för tredje året i rad! Tror vi fick en femma på balansens nedfart i agilityloppet (borde fått det iaf), men annars gick det bra och hopploppet kändes bara super. Jag var tvungen att sticka tidigt för att hämta mamma från jobbet, så fick höra det via mobilen sen.


Vi har tävlat officiellt två gånger också. Första tävlingen lyckades jag handlingsmissa oss till en 5:a i båda loppen, helgen efter så handlingsmissade jag en väldigt onödig disk på i övrigt felfritt lopp, men sen nollade vi äntligen! Vi kom trea och bara två pinnar så fortfarande en kvar...

Film från första tävlingen, på MSBK.

Av Malin - 8 augusti 2015 10:40

Äntligen kom sommarvärmen, och så tar ledigheten slut... Om ett par dagar startar skolan igen, först iofs mjukstart med bara två förberedelsedagar men sen är det LIA och alltså "jobba" heldagar varje dag i sex veckor - ska bli jättespännande men lite, lite mer sommar vill jag allt njuta först.


Vi har varit ett dygn hos mamma, varmt och skönt ute men inte i Mälaren så bara Siri har badat. Skönt i alla fall med gräsmatta, vattenkontakt och bärplockning! Fast lite för nära naturen blev det när jag nästan trampade på en huggorm som låg över promenadvägen, huga...

 

Och igår var vi på Lida vid middagstid, inget riktigt badväder då solen gått i moln och det blåste ordentligt men det hindrar ju inte lilla sälen, som hon simmade. Och jag tog mig också i, för vattnet var ju skönt ändå. Då kunde jag också ge Siri ett par längre simrundor genom att lämna henne på stranden (svårt, hon smyger som en hukande borde collie efter mig) och gå ut en rejäl bit, kasta ringen så långt jag kan och så simmade vi tillsammans dit - hon hann förstås alltid fram först.

   

Läser just nu "Lugn och fokuserad hund" av Åsa Jakobsson, för jösses nu måste jag ta tag i lilldjurets vansinne. Hon är en allt mer ljudande och reaktiv liten pälstuss som nu ska drillas i behärskning och avslappning. Är tanken i alla fall.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards