Direktlänk till inlägg 22 maj 2016

Handlingkurs igen!

Av Malin - 22 maj 2016 14:26

Igår var vi på andra och sista tillfället på handlingkurs för Maria Alexandersson, tack och lov med lite svalare väder så både hunden och jag orkade springa. Vi byggde upp en 30-hindersbana som bjöd på ytterligare balansbomsterapi, då denna skulle tas två gånger, och sen delade vi upp den i två segment. Tipsen och träningen sen förra gången har hjälpt och vi fick till bättre serpentinlinjer och wraps jämfört med sist. Men vi blev verkligen utmanade och jag fick bra tips om när jag kan dra och lita på henne, och när jag måste hjälpa till mer. Det har blivit en lång lista med saker att träna nu...

Vi har anmält till en tävling nu också, en klass 2 kvällstävling. Känner att vi inte kan starta i 3:an direkt efter så långt tävlingsuppehåll...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 11 januari 2019 20:48

Till minne av Ella (2004-2018) och lilla Siri (2010-2018). Jag hoppas att jag aldrig behöver uppleva något liknande än detta år, där vi slitits mellan strimmor av hopp och djup förtvivlan. I somras fick jag slutligen ta farväl av först Ella, seda...

Av Malin - 7 oktober 2017 16:31

Det har varit tyst här ett bra tag, och det har sin anledning. I början av juli blev Siri plötsligt väldigt seg och ville inte promenera. Vi har valsat runt i djursjukvården ett bra tag. Hos veterinär kammade vi noll, utan fick höra dumheter som att ...

Av Malin - 6 juni 2017 15:57

Nu har vi tävlat två helger i rad, och har inga resultat med oss - tre diskningar och en rivning. Men jag är nöjd med mycket, tycker att det känns bra att köra Siri och framförallt har jag faktiskt nått framgång i mitt senaste projekt: tyst och behär...

Av Malin - 15 mars 2017 18:18

Uttrycket "Great dog, shame about the handler" gäller inte bara för agility blev jag varse på kursavslutningen i nosework igår. En fantastisk liten sökhund har jag, men matten får (iofs i gott sällskap) gömma sig under skämskudden för dålig förmåga a...

Av Malin - 25 februari 2017 16:49

Börjar så smått äntligen återvända till livet efter 3 veckors(!) virusinfektion. Eller, själva sjukan var över på en vecka men sedan följde rethosta och fram till bara ett par dagar sedan fick jag inte sova en hel natt. Skönt när jag nu kunnat flytta...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards