Alla inlägg under juli 2016

Av Malin - 24 juli 2016 18:22

Blä, sitter i betongdjungeln och smälter bort med en intensiv längtan efter en sjö. Nu har vi visserligen en sjö på gångavstånd, kruxet är att den inte är badbar från "vår" sida, så buss är ett måste för att ta sig i. Och då får det vara, blir att duscha svalt istället. Imorgon ska vi åka tåg, fyra timmar på intercity upp till Mora, och jag tror det kommer vara ganska fruktansvärt. Men tidigare i veckan var vi ett dygn där jag helst är i hettan, dvs hos mamma på gångavstånd från Mälaren...

         

Av Malin - 10 juli 2016 11:17

För precis en vecka sedan var vi på banträningskurs för Eva-Marie i ett ganska sommarvarmt Frescati. Roligt kursupplägg där man fick välja mellan tre olika svårighetsgrader på banan, som man först körde tävlingsmässigt, sedan nötte bitvis och till sist leka tävling igen. Vi diskade oss båda tävlingsomgångarna, bägge gånger för att jag glömde banan - att memorera banor är uppenbarligen färskvara.... Annars satt det mesta fint, och jag tyckte Siri var skärpt med tanke på skendräktigheten (dags för valpar nu), men så var det detta med tråcklingar och serpentiner. I en sekvens skulle hunden ut runt ett hörn, direkt därefter serpentin och så tråckling. Vi kämpade oss blåa men fick inte till det med dubbla blindbyten, som var min förstahandsplan. Till slut funkade det med en övertydlig tråckling, men inte optimalt.


Jag blev uppenbarligen inspirerad, dels av kursen och dels av SM för nu har jag varit ute och tränat med Rusta-hinder på en gräsmatta i närheten tre gånger sedan förra helgen! Kört tråcklingar, blindbyten, serpentiner, s-svängar och bakombyten. Idag ställde jag upp 6-pinnarsslalom och körde svåra ingångar och bakombyten. Fredrik kom ut och tittade på, så han fick prova att köra slalom med båda hundarna, med samma resultat. De sprang båda glatt och tog slalom första gången men när det var F som belönade dem efteråt blev de väldigt konfunderade och kunde knappt göra om det. Stackars Ella blev så upprörd att hon om och gömde huvudet i mitt armveck, hon tolererar inte att saker ändras numer, lilla demenstanten...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2016 >>>

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards