Direktlänk till inlägg 10 juli 2016

Inspiration

Av Malin - 10 juli 2016 11:17

För precis en vecka sedan var vi på banträningskurs för Eva-Marie i ett ganska sommarvarmt Frescati. Roligt kursupplägg där man fick välja mellan tre olika svårighetsgrader på banan, som man först körde tävlingsmässigt, sedan nötte bitvis och till sist leka tävling igen. Vi diskade oss båda tävlingsomgångarna, bägge gånger för att jag glömde banan - att memorera banor är uppenbarligen färskvara.... Annars satt det mesta fint, och jag tyckte Siri var skärpt med tanke på skendräktigheten (dags för valpar nu), men så var det detta med tråcklingar och serpentiner. I en sekvens skulle hunden ut runt ett hörn, direkt därefter serpentin och så tråckling. Vi kämpade oss blåa men fick inte till det med dubbla blindbyten, som var min förstahandsplan. Till slut funkade det med en övertydlig tråckling, men inte optimalt.


Jag blev uppenbarligen inspirerad, dels av kursen och dels av SM för nu har jag varit ute och tränat med Rusta-hinder på en gräsmatta i närheten tre gånger sedan förra helgen! Kört tråcklingar, blindbyten, serpentiner, s-svängar och bakombyten. Idag ställde jag upp 6-pinnarsslalom och körde svåra ingångar och bakombyten. Fredrik kom ut och tittade på, så han fick prova att köra slalom med båda hundarna, med samma resultat. De sprang båda glatt och tog slalom första gången men när det var F som belönade dem efteråt blev de väldigt konfunderade och kunde knappt göra om det. Stackars Ella blev så upprörd att hon om och gömde huvudet i mitt armveck, hon tolererar inte att saker ändras numer, lilla demenstanten...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 11 januari 2019 20:48

Till minne av Ella (2004-2018) och lilla Siri (2010-2018). Jag hoppas att jag aldrig behöver uppleva något liknande än detta år, där vi slitits mellan strimmor av hopp och djup förtvivlan. I somras fick jag slutligen ta farväl av först Ella, seda...

Av Malin - 7 oktober 2017 16:31

Det har varit tyst här ett bra tag, och det har sin anledning. I början av juli blev Siri plötsligt väldigt seg och ville inte promenera. Vi har valsat runt i djursjukvården ett bra tag. Hos veterinär kammade vi noll, utan fick höra dumheter som att ...

Av Malin - 6 juni 2017 15:57

Nu har vi tävlat två helger i rad, och har inga resultat med oss - tre diskningar och en rivning. Men jag är nöjd med mycket, tycker att det känns bra att köra Siri och framförallt har jag faktiskt nått framgång i mitt senaste projekt: tyst och behär...

Av Malin - 15 mars 2017 18:18

Uttrycket "Great dog, shame about the handler" gäller inte bara för agility blev jag varse på kursavslutningen i nosework igår. En fantastisk liten sökhund har jag, men matten får (iofs i gott sällskap) gömma sig under skämskudden för dålig förmåga a...

Av Malin - 25 februari 2017 16:49

Börjar så smått äntligen återvända till livet efter 3 veckors(!) virusinfektion. Eller, själva sjukan var över på en vecka men sedan följde rethosta och fram till bara ett par dagar sedan fick jag inte sova en hel natt. Skönt när jag nu kunnat flytta...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2016 >>>

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards