Alla inlägg under oktober 2016

Av Malin - 16 oktober 2016 14:49

Oj, detta hade jag inte vågat hoppas på, men det gick ju! Behövde fyra pinnar för att ta agilitydiplomet (hade redan tre "för tidiga") och hade på tre veckor fyra lopp i agilityklass - och vi tog en för varje start, otroligt nog. Sista tävlingen för året och avslutade den med en vinst, återigen enda nollan, i agilityklassen. I hoppklassen hade vi varit nolla om matte bara inte glömt ett byte...


Det var en galet svår bana - eller nej, situation - som Mija skapat med tunnel mitt under balansen, och väldigt många diskade sig där. Tur nog satt jag som skrivare under medium och kom fram till den minst dåliga lösningen för den sekvensen. Jag tycker det var ganska otroligt att Siri inte tog muren, men hon såg väl att jag kom ångande med fokus nån annanstans.

Nu ska vi ha agilityvila, men fysträning för matte och hund, ett tag. Och förhoppningsvis börjar Siri löpa i dagarna, så att vi kan vara med på den nosework-kurs jag anmält oss till i november.

Av Malin - 3 oktober 2016 17:48

Flera veckors rejäl förkylning var tydligen en bra uppladdning? Vi missade Haningetävlingen då jag var sängliggande, men tog igen det helgerna efter. Förra söndagen var det Solna-Sundbyberg med knixiga tajta banor, där vann vi hoppklassen och kom tvåa (efter annan cavalier) i agilityklassen. Tyvärr ingen film från detta.


Igår var det Stockholmsavdelningens hösttävling och domaren bjöd på riktigt kniviga agilitybanor - det var inte många som gick i mål... Men det gjorde vi! Nollade båda loppen, på andraplats efter toksnabb sheltie i första och sedan i andra agilityklassen var vi ENDA nollan i small. Hade en härlig känsla framförallt i andra klassen, hade suttit och sett hur hund efter hund diskade sig dels i starten och dels i linjen från gungan till tunneln. Hade min analys och en plan redo, och efter banvandringen kände jag att det skulle bli så roligt att testa - länge sedan jag varit så taggad inför ett lopp! Och min plan funkade, vi fick till riktigt fina linjer och inte mycket onödigt strul. Nu har vi plötsligt bara en pinne kvar till diplomet!


Banskisserna av Dennis Lynge Sörensen finns upplagda såväl i Agilitynytt i Sverige som Agilitycourses om någon skulle bli sugen...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards