Alla inlägg under februari 2017

Av Malin - 25 februari 2017 16:49

Börjar så smått äntligen återvända till livet efter 3 veckors(!) virusinfektion. Eller, själva sjukan var över på en vecka men sedan följde rethosta och fram till bara ett par dagar sedan fick jag inte sova en hel natt. Skönt när jag nu kunnat flytta in från soffkarantänen igen... Agilityn känns långt borta så här mitt i vintern med isiga gator och heltidsarbete. Hundarna är mycket hos min mamma, och det går inte att upprätthålla Siris kondition eller vikt. Men nu är det inte längre becksvart vare sig när jag gå till eller från jobbet, hoppet om vår är fött igen.


Men när jag ändå har lågsäsong med agilityn så testar jag och Siri på en ny sport: nosework! Vi har precis påbörjat en kurs på Hundens hus, och ska i slutet av den avlägga doftprov. Jag funderade mycket på hur det skulle gå, både resandet in till Kungholmen och att träna ihop med okända hundar i trång lokal. Men lillmonstret var riktigt duktig, låg mest snällt och väntade på sin filt, jobbade sedan superfint när hon skulle söka. Metoden var att gömma en godbit ihop med eukalyptushydrat i en låda (bland andra, obetade lådor), så än så länge söker hon förstås godbiten men förhoppningsvis kommer bara eukalyptus sedan locka hennes också. Vi har tränat hemma också förstås, men här blir hon lätt lite uppjagad och jag borde väl egentligen låta passen ta mer tid, låta henne ligga ganska länge innan hon får arbeta - men så ska du hinna genomföra träningspass bland allt annat som också ska fixas under helgen, det är lite lurig...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2017 >>>

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards