Alla inlägg under april 2011

Av Malin - 29 april 2011 10:17

Inte ett kul sätt att börja nya bloggen men Ella haltade när vi steg upp i morse, vi som skulle öka fysträningen inför tävlingssäsongen... Sökträning och agility ligger i farozonen, hoppas det bara är något litet som läker ut fort. Jag har lite dåligt samvete för när vi tränade igår tyckte jag att hon gick lite orent, men efter att ha tittat på henne en lång stund tänkte jag att det var inbillning och körde vidare...


Men förutom den trista efterräkningen är jag riktigt nöjd med träningen, Ella fick träna fart på A-et och i slalom och den var det inget fel på! Hon drog på så att hon inte kunde hålla i utan gick ur på slutet, men det gör inget för mig just nu, härligt att se henne sån. Siri fick först göra en hoppteknikövning på böjt spår men lilla fulingen smet genom hinderstöden i början, nästa gång ska jag spänna upp en filt i vägen. Därefter tränade vi tunnel och gungan, både rena dunk och springa den från bord till mark med litet fall - hon skötte sig fint men jag får nog köra godisbelöningar tills hon fattat uppgiften för med leksaken blir det lite för mkt vilda västern...


Och så har det ju varit påsk, och en väldigt intensiv sådan: träningstävling i agility på skärtorsdagen, släktkalas hos Fs familj på långfredagen, grillning och övernattning hos mamma på påskafton och så en inofficiell tävling på Nacka BK på annandagen. Jag var inte helt nöjd med Ellas fart på någon av starterna, men det var å andra sidan så varmt - särskilt på annandagen då det var över 20+ och då är det inte lätt att vara spaniel i kastreringspäls... Siri fick vara med och skötte sig utmärkt, hon bjäbbar gärna när andra hundar skäller men blev snabbt habituerad och bara sov i sin bur. Men intrycken tog och hon var så trött att hon knappt var medveten om omgivningarna på slutet.


  Mina fina påskflickor!   



Film från förra helgens lopp:


  Agilityklass från träningstävlingen



  Inoff på Nacka BK.
 





Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
April 2011 >>>

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards