Alla inlägg under juli 2015

Av Malin - 9 juli 2015 17:14

Trots en dålig natt pallade jag att köra till Fagersta i ottan och nästan att handla tre lopp också... Ingen tredje pinne med oss hem trots tre chanser, tidsmässigt skulle det räckt i både första och sista klassen men vi lyckades inte hålla nollan. Och så onödiga saker också, en rivning och ett slalomfel - fast å andra sidan, är nöjd med att hon sprang på och handlingen satt. Värst av allt var dock att jag i andra loppet helt glömde banan och styrde henne fel, vet inte när det hände senast? Men jag hade vid det laget blivit väldigt matt och yr, kände mig dålig redan vid banvandringen och satte mig ned för att kampa med Siri vid uppvärmningen. Efter målgång skickade jag genast sambon efter kaffe och det gjorde susen!

Var ändå rätt nöjd när jag kom hem, och skulle utmattad kasta mig på sängen när jag i mobilen ser att en tävlande hittat på en historia om att jag satt vid bankanten med löptik så att hennes hanhund inte kunde koncentrera sig och postat flera inlägg om det i en facebookgrupp. Ja, nu är det ju fullt tillåtet att tävla med och vistas på området med löptik men rätt ska vara rätt: Siri löpte i början av april och jag fattar inte hur folk tycker att de kan lägga ut såna saker utan att kolla upp det? Hennes hane var ute varje lopp och var hela tiden på väg nån annanstans, inte till oss förrän han i sista råkade få syn på Siri och kom fram. Jag har meddelat en del med henne privat men hon verkar inte alls fatta att hon gjort något som helst övertramp. Ta bort eller redigera inläggen kan hon inte heller fast jag dementerat det.


Jaja, imorgon drar vi till Öland och glömmer dumma tanter!

Av Malin - 6 juli 2015 15:55

Tidigt imorgon bitti drar jag, sambon, lilla morrhoppan samt den ständigt kränkta tanten till Fagersta för tre hopplopp med hopp om tredje pinnen. Klockan står på 5.30, mitt i sommaren - är jag inte riktigt klok eller? Trots lång körning lär dagen bli kort då de kör en storleksklass i taget och det bara är 17 starter i small, kommer alltså inte behöva värma upp mellan loppen, det lär gå i ett.


Och tyst har det varit på bloggen en månad, men jag har först haft järnbrist och inte orkat nåt, sen kom sommaren och lusten att häcka framför datorn har blivit obefintlig. Tur att det blev regn idag så jag fick lust igen! Vi har iaf:

 

Firat midsommar i Mora med äkta majstångsresning, sill och grill och allt sånt där som hör till.


 

Lånat mammas hus ett par dagar när det var som varmast, skönt att bara ha ett par hundra meter till sjön. Ella gick väldigt igång på sin favvo-and, lekte vilt på kvällarna och skulle prompt ha ut den på gräset även när vi packade ihop.


 

Badat! Till och med vi tvåbeningar doppade oss i lördags, det var faktiskt varmt i Gömmaren trots en kall vår. Men Siri har nog redan hunnit simma ett par kilometer, hon ska bara bada, bada och bada så fort tillfälle ges.


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2015 >>>

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards