Direktlänk till inlägg 12 december 2011

En dag på mässan

Av Malin - 12 december 2011 16:01

I lördags blev det att stiga upp tidigt för att inte missa allt jag ville se och göra på Stockholms hundmässa, 8.30 var jag på plats men det kändes ändå som att tiden flög och jag långt ifrån hann med allt, problemet är ju lite att allt intressant var samma tid. Spenderade först lite tid vid cavalierringen men så intressant är det inte med utställning så sen blev det en timmes freestyle men jag önskar det blivit mer. Shoppingen kom vi inte riktigt ingång med förrän vid lunchtid och då var folkmassorna rätt plågsamma och det tog otrolig tid att bara röra sig genom gångarna. Blev iaf två nya läderkoppel, godis och tugg, glukosamin till fyndpris och två söta cavaliermagneter - och så fick jag en tävlingsbok mot att delta i en tävling, perfekt nu när jag med två hundar har mer papper att släpa på... Kom hem utmattad till två tämligen olyckliga hundar som haft en trist dag, och på nåt sätt orkade jag fixa en lite festligare middag som vi åt i soffan framför nobelprisutdelningen och banketten, det är kanske lite fånigt men jag har alltid älskat nobelfesten - en perfekt sammansmältning mellan skarpa hjärnor, traditioner och flärd.


Hundarna fick sen kompensation på söndagen genom en långpromenad i skogen och råa kalvnackar till middag, vilket givetvis uppskattades. Fast vad Ella inte gillade var att Fs arbetskompis kom över på kvällen, hon skällde som attans med det stora benet i munnen, hur hon lyckades vet jag inte men budskapet var tydligt: "jag vet nog att du kommer bara för att stjäla mitt ben". Otur för henne att ingen tar henne på allvar (utom möjligtvis Siri som just när det gäller ben är väldigt respektfull mot tanten).


Här är det bästa freestyleprogrammet jag såg på mässan, och så vann Mickan & Rut inte oväntat AFC klass 3 på lördagen, snyggt jobbat!

 
 
Tina

Tina

12 december 2011 16:33

Tack för filmen. Orkade själv inte gå och trängas med allt folk så ingen mässa för mig i år.

http://workinglabs.wordpress.com

 
Marre & Rasmus

Marre & Rasmus

14 december 2011 11:09

Tackar här också för filmtitten och verkligen duktiga dom är .)

Då magen var i olag så blev det till att vända hemåt innan man ens kom innanför dörrarna, snyft. Men som tur går det fler tåg, pust.

Här kikade man också på Nobelfesten :)

Kramiz

http://papillonbus.bloggplatsen.se/

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 11 januari 2019 20:48

Till minne av Ella (2004-2018) och lilla Siri (2010-2018). Jag hoppas att jag aldrig behöver uppleva något liknande än detta år, där vi slitits mellan strimmor av hopp och djup förtvivlan. I somras fick jag slutligen ta farväl av först Ella, seda...

Av Malin - 7 oktober 2017 16:31

Det har varit tyst här ett bra tag, och det har sin anledning. I början av juli blev Siri plötsligt väldigt seg och ville inte promenera. Vi har valsat runt i djursjukvården ett bra tag. Hos veterinär kammade vi noll, utan fick höra dumheter som att ...

Av Malin - 6 juni 2017 15:57

Nu har vi tävlat två helger i rad, och har inga resultat med oss - tre diskningar och en rivning. Men jag är nöjd med mycket, tycker att det känns bra att köra Siri och framförallt har jag faktiskt nått framgång i mitt senaste projekt: tyst och behär...

Av Malin - 15 mars 2017 18:18

Uttrycket "Great dog, shame about the handler" gäller inte bara för agility blev jag varse på kursavslutningen i nosework igår. En fantastisk liten sökhund har jag, men matten får (iofs i gott sällskap) gömma sig under skämskudden för dålig förmåga a...

Av Malin - 25 februari 2017 16:49

Börjar så smått äntligen återvända till livet efter 3 veckors(!) virusinfektion. Eller, själva sjukan var över på en vecka men sedan följde rethosta och fram till bara ett par dagar sedan fick jag inte sova en hel natt. Skönt när jag nu kunnat flytta...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2011 >>>

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards