Direktlänk till inlägg 15 december 2011

Berg och dalar

Av Malin - 15 december 2011 15:26

Den här veckan började inte bra, jag har varit trött och på dåligt humör, och inte orkat ta tag i nåt samtidigt som julstressen blivit allt större. Har mest suttit vid datorn och skjutit upp saker tills det varit för sent för dagen och haft väldigt dåligt samvete över det då jag borde passa på att fixa saker när Rambo är hemma med sjuk matte. Men igår vände det - jag hade sovit dåligt och kände ännu en dag glida mellan fingrarna men jag hängde istället på Ida och Tina på promenad och träning i Visättra. Det var visserligen kyligare än jag beräknat med den starka vinden, men absolut värt lite frusna fötter! Ella fick träna hopp över hinder och fotgående med kommendering och jag tyckte hon var härligt taggad även om hon inte tänkte sätta ned rumpan på de fuktigare ställena av planen. Så fort hon var färdig fick hon ligga i stugan då hon skakade av köld vid uppbindningen. Siri tränade bara slalom och jag passade på att utnyttja sällskapet så Tina fick agera domare och göra lite olika saker från att stå nära och titta till att jogga bredvid och vifta på armarna - inget bekom Siri, möjligtvis kastade hon en blick åt det hållet men höll ändå farten uppe.


Efter att kommit ut och gjort det bästa jag vet så fick jag mkt mer energi så idag har jag varit i Kungens kurva och julhandlat! Det blev också lite spontant ett varmt vintertäcke åt Siri, hög tid nu när hon vuxit färdigt. Och apropå Siriskruttet så är hon i nån jobbig hormonell fas efter löpet nu, morrar och skäller på allt från en man i målarkläder till de flesta hundar vi möter, och så alla ljud hon hör uppepå det. Hoppas det inte varar i två månader för redan efter ett par dagar är det rätt påfrestande... Imorgon ska vi iaf på ridhusträning med Nacka BK, sen lär hon vara lugn och snäll.

 
 
Tina

Tina

15 december 2011 22:07

Fantastiskt fokus av Siri i slalomen, imponerad.

http://workinglabs.wordpress.com

Malin

16 december 2011 18:31

Fast jag kom på sen att största delen av inlärningsprocessen har skett i närvaro av gårdens barn och de är inte lika försynt störande som en "domare"... Bra med tidig störningsträning! :D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 11 januari 2019 20:48

Till minne av Ella (2004-2018) och lilla Siri (2010-2018). Jag hoppas att jag aldrig behöver uppleva något liknande än detta år, där vi slitits mellan strimmor av hopp och djup förtvivlan. I somras fick jag slutligen ta farväl av först Ella, seda...

Av Malin - 7 oktober 2017 16:31

Det har varit tyst här ett bra tag, och det har sin anledning. I början av juli blev Siri plötsligt väldigt seg och ville inte promenera. Vi har valsat runt i djursjukvården ett bra tag. Hos veterinär kammade vi noll, utan fick höra dumheter som att ...

Av Malin - 6 juni 2017 15:57

Nu har vi tävlat två helger i rad, och har inga resultat med oss - tre diskningar och en rivning. Men jag är nöjd med mycket, tycker att det känns bra att köra Siri och framförallt har jag faktiskt nått framgång i mitt senaste projekt: tyst och behär...

Av Malin - 15 mars 2017 18:18

Uttrycket "Great dog, shame about the handler" gäller inte bara för agility blev jag varse på kursavslutningen i nosework igår. En fantastisk liten sökhund har jag, men matten får (iofs i gott sällskap) gömma sig under skämskudden för dålig förmåga a...

Av Malin - 25 februari 2017 16:49

Börjar så smått äntligen återvända till livet efter 3 veckors(!) virusinfektion. Eller, själva sjukan var över på en vecka men sedan följde rethosta och fram till bara ett par dagar sedan fick jag inte sova en hel natt. Skönt när jag nu kunnat flytta...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2011 >>>

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards