Direktlänk till inlägg 22 december 2011

Julstress vs julefrid

Av Malin - 22 december 2011 16:42

Idag fixade jag den allra sista klappen och maten (knytis på julafton) och känner nu lugnet sprida sig. Igår och förrgår var jag mitt uppe i all stress över att hitta de rätta julklapparna och gärna skaffa nåt nytt att ha på mig, förstås sent ute som vanligt. Nu har jag iaf en hel dag att varva ned och komma i stämning inför tre dagars släktsammankomster, planen är att göra Jansson, städa samt fortsätta pälsvården av Ella som jag badade igår och ägnat nästan en timme åt idag - öronen, behänget på mage/bröst samt tassarna fixade, så det är "bara" resten kvar. Ska mkt till innan jag kastrerar en pälshund igen... Funderar även på att slänga lilldjuret i badet, hon såg rätt sugen ut igår och kanske trevligt med en nybadad unghund även om hon inte är uppenbart skitig.


Och på Agilitylistan går diskussionerna heta om löptikars vara eller icke vara på tävlingar. Tycker det är lite märkligt då det har stått med i slutförslaget som legat ute sen 2010, är det inte lite sent att ha åsikter om det nu? Fast poängen är kanske inte att ändra reglerna utan att påpeka för tikägare att man minsann kommer vara till stort besvär om man får för sig att tävla sin löptik. Jaja, har ju gått bra i andra länder så jag tror de svenska hanhundarna och deras ägare också överlever. Siri är iaf inte beräknad att löpa förrän augusti om samma rytm fortsätter, så första halvan av året lär gå smärtfritt.

 
 
Kickan & noffar

Kickan & noffar

22 december 2011 17:54

Fast nu har du inte hängt med i debatten riktigt ser jag ;) De allra flesta är väl för löptikar på tävling, däremot diskuterar man cag:s riktlinjer. Är det verkligen schysst att i diskussionerna innan om reglerna prata om att "såklart ska då tikar starta sist i klassen och från matta", för att sen när reglerna är klara, säga att löptikar inte ska särbehandlas, utan starta där de lottats. jag tycker inte att det är ett dugg konstigt att många känner sig lurade!

http://vuvven.blogspot.com

Malin

24 december 2011 09:17

Jodå, vet att de allra flesta är för, reagerade mest på de som verkade vara helt överraskade och upprörda - men som du säger kanske det ffa handlar om HUR och inte ATT...

 
Marre

Marre

23 december 2011 09:31

Ja du. Men har man en bindgalen hanne o ska till och tävla så är det inte så kul och man får förstå hur mycket jobbigare det är för han ägare. Skulle man här få bestämma, så skulle ingen löptik få vistas på tävlingsområdet, låter grymt, men många gånger så åker poängen drastiskt ner pga just det, hm.

God Jul till er. Kramiz

http://papillonbus.bloggplatsen.se/

Malin

24 december 2011 09:15

Men ni tävlar ju inte agility, så det spelar väl ingen roll för er? ;)

 
Marre

Marre

24 december 2011 10:18

Inte agility men rally och där finns löptikar också :(

http://papillonbus.bloggplatsen.se/

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 11 januari 2019 20:48

Till minne av Ella (2004-2018) och lilla Siri (2010-2018). Jag hoppas att jag aldrig behöver uppleva något liknande än detta år, där vi slitits mellan strimmor av hopp och djup förtvivlan. I somras fick jag slutligen ta farväl av först Ella, seda...

Av Malin - 7 oktober 2017 16:31

Det har varit tyst här ett bra tag, och det har sin anledning. I början av juli blev Siri plötsligt väldigt seg och ville inte promenera. Vi har valsat runt i djursjukvården ett bra tag. Hos veterinär kammade vi noll, utan fick höra dumheter som att ...

Av Malin - 6 juni 2017 15:57

Nu har vi tävlat två helger i rad, och har inga resultat med oss - tre diskningar och en rivning. Men jag är nöjd med mycket, tycker att det känns bra att köra Siri och framförallt har jag faktiskt nått framgång i mitt senaste projekt: tyst och behär...

Av Malin - 15 mars 2017 18:18

Uttrycket "Great dog, shame about the handler" gäller inte bara för agility blev jag varse på kursavslutningen i nosework igår. En fantastisk liten sökhund har jag, men matten får (iofs i gott sällskap) gömma sig under skämskudden för dålig förmåga a...

Av Malin - 25 februari 2017 16:49

Börjar så smått äntligen återvända till livet efter 3 veckors(!) virusinfektion. Eller, själva sjukan var över på en vecka men sedan följde rethosta och fram till bara ett par dagar sedan fick jag inte sova en hel natt. Skönt när jag nu kunnat flytta...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2011 >>>

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards