Alla inlägg under december 2011

Av Malin - 4 december 2011 15:25

Hela den här veckan har vi haft daghund, en kastrerad pappisblandis vid namn Rambo, och allt skulle gått jättebra om det inte vore att den krockade med Siris löp. I början var det ingen större fara, bara skönt eftersom båda mina hundar blev mer positivt inställda till en flörtig grabb, men i torsdags började Siris höglöp och det var inte roligt. Det gick inte att ha hundarna ihop öht eftersom Siri var på den stackars Rambo nonstop och han inte tackade nej till lite svängom när hon nu bjöd ut sig... Särade på dem med kompostgaller vilket innebar att Siri stod och tjöt vid det i timmar, och förstås lyckades forcera det då och då vilket genast ledde till bestigningar. Att stänga en dörr emellan dem blev ännu värre efterom hon då krafsade väldigt entusiastiskt: "jag kan nog gräva mig igenom den om jag bara tar i". Men jag upptäckte att hon märkligt nog var lugnare ifall jag hade Rambo hos mig och stängde undan henne, det accepterades bättre.


Åkte inte på träningen i fredags då det förutom att det var risk för stora störningar för hanarna där inte kändes som nån idé att försöka träna henne just nu - om hon reagerar så starkt på en kastrerad hane vill jag inte tänka på hur det blir med en intakt i närheten. Eller, det upplevde jag under ett möte på promenad, och hon skrek, slängde sig och hystade sig så det stod härliga till. Jaja, om hon nu ska avlas på så småningom lär det inte vara några problem med den delen iaf... Förhoppningsvis är höglöpet över imorgon så det inte blir lika livat. Håller tummarna och hoppas på det bästa!



 

Livat i köket - fast bilden togs innan höglöpet.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2011 >>>

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards