Direktlänk till inlägg 18 november 2014

Ingen vanlig dag

Av Malin - 18 november 2014 15:37

 

Trots att den mest kändes som det var måndagen ingen vanlig dag - det var ju Ellas 10-årsdag! Ett helt decennium med Ella i världen, tänk vilken bättre plats detta nu är. Annars var dagen lika grådaskigt mörk som alla andra dagar senaste tiden, och jag jobbade så hundarna fick vila hemma med förkyld husse. Men när jag kom hem fick hundarna förstås "födelsedagstårta", en skapelse av plättar, VoH, nötfärs, grädde och blodmjöl, samt en klick Pro-Kolin för säkerhets skull... Den slukades snabbt och sen gick jyckarna omkring och rapade, jag trodde de skulle vara mätta och belåtna men Ella drog slutsatsen att detta tydligen var dagen hon kunde få allt hon ville så hon tjatade våldsamt efter mer. Lite trixträning bjöd då matte på, och vad kul det är att träna med Ella - hon kan och vill så mycket! Stackars Siri kan knappt något i jämförelse och istället för att tänka så blir hund frustrerad och får överslag vid utmaningar.


Imorgon kanske också blir en "inte LIKA speciell, men ändå"-dag för det är dags för årets sista agilitystart i Kungsörshallen. Förra året vann vi ju agilityklassen, nu är vi bara anmälda i hopp och hoppas (pun unintended) på klurig Brundin-bana. Jag har tyvärr gått och blivit rejält förkyld men känner mig något bättre idag så hoppet finns att jag ska palla med ett lopp. Nu drar vi till mamma för att ha närmre att köra imorgon bitti, tack och lov att det är large som startar dagen för annars hade det ändå blivit olidligt tidigt.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 11 januari 2019 20:48

Till minne av Ella (2004-2018) och lilla Siri (2010-2018). Jag hoppas att jag aldrig behöver uppleva något liknande än detta år, där vi slitits mellan strimmor av hopp och djup förtvivlan. I somras fick jag slutligen ta farväl av först Ella, seda...

Av Malin - 7 oktober 2017 16:31

Det har varit tyst här ett bra tag, och det har sin anledning. I början av juli blev Siri plötsligt väldigt seg och ville inte promenera. Vi har valsat runt i djursjukvården ett bra tag. Hos veterinär kammade vi noll, utan fick höra dumheter som att ...

Av Malin - 6 juni 2017 15:57

Nu har vi tävlat två helger i rad, och har inga resultat med oss - tre diskningar och en rivning. Men jag är nöjd med mycket, tycker att det känns bra att köra Siri och framförallt har jag faktiskt nått framgång i mitt senaste projekt: tyst och behär...

Av Malin - 15 mars 2017 18:18

Uttrycket "Great dog, shame about the handler" gäller inte bara för agility blev jag varse på kursavslutningen i nosework igår. En fantastisk liten sökhund har jag, men matten får (iofs i gott sällskap) gömma sig under skämskudden för dålig förmåga a...

Av Malin - 25 februari 2017 16:49

Börjar så smått äntligen återvända till livet efter 3 veckors(!) virusinfektion. Eller, själva sjukan var över på en vecka men sedan följde rethosta och fram till bara ett par dagar sedan fick jag inte sova en hel natt. Skönt när jag nu kunnat flytta...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2014 >>>

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards