Direktlänk till inlägg 1 januari 2015

Gott nytt år!

Av Malin - 1 januari 2015 17:58

 

Länge sen, men bloggmotivationen har inte funnits där... Nu är det nytt år och nya tag, får se om det gäller bloggen också, men den är rätt långt ner på priolistan nu.


Nyår spenderades hemma med hundarna, och jag tycker att det dagarna innan smällde mkt mindre än tidigare år, väldigt skönt! På nyårsafton tog jag en långrunda med dem innan mörkret föll, vi gick en stig vid Kräpplaån där ingen människa men såväl räv som rådjur gått i nysnön, jättespännande sa hundarna och de var trötta när vi kom hem igen. Det började förstås smälla rätt mkt såfort det blivit mörkt men vi hade tur, på eftermiddagsrastningen var det barn från gården ute och lekte i snön - med pulkor, inte raketer... När det finns barn att pussa så bryr sig Siri inte det minsta om pangandet, däremot tyckte hon det var svårt att kissa. På sistarundan vid 21.30 lät jag dem kissa inne på gården, vi träffade också grannen och hans trevliga pudelhane så återigen blev hundarna glada.


Inne var hundarna mer intresserade av alla ätbara godsaker än ljuden utifrån, de har ju dock lärt sig att smällar innebär belöning så stämningen blev rätt upptrissad. Nu är faktiskt planen att börja fasa ut godiset tills nästa nyår, hon ska fortfarande få vid högre smällar ute men inte inne och inte för småfjuttar. Hon har för övrigt mer eller mindre slutat reagera på låga smällar, är hon upptagen av att nosa så rycker hon inte ens till... Blir hon bara inte skrämd igen ska det nog inte vara några problem framöver.


Den här dagen blev minst sagt avslagen, och Siri har under natten tydligen nedkommit med en kull luftvalpar. Hon försöker gräva ut lyor i både soffan och sängen, ligger och gnäller samt är väldigt tveksam till mat. Nåja, hon har ett par överviktshekton kvar så den biten är helt ok.

 
 
Marre

Marre

25 januari 2015 21:13

Oj, här har hänt en heldel sen jag tassade in sist. Stort Grattis till sötnosen i efterskott och tiden går galet för fort, hinns ju knappt med. Ett nytt år är det också och många idéer på G, hi. Här har börjats med dragträning och målet är att min älskade soffpotatis ska dra tanten en vacker dag. Vi får se hur det går, hi. Vi önskar er ett framgångsrikt och friskt år och så hoppas vi att vi kan ses nån dag och nöta lite rally, lydnad. Ha det gött och fina bilder här som alltid. Kram

http://vitherde.bloggplatsen.se

 
Marre

Marre

31 mars 2015 09:17

Saknar o läsa om er vardag... Hoppas allt bra med er alla.

Önskar en Glad Påsk. Kramiz

http://vitherde.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Marre

9 april 2015 19:50

VA? Såg idag att du inte lägre är vän med mig på fb. Har du valt bort mig som vän och i sådana fall varför?

 
Marre

Marre

30 april 2015 11:53

Ice o Matte önskar er en trevlig Valborg. Kram

http://vitherde.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 11 januari 2019 20:48

Till minne av Ella (2004-2018) och lilla Siri (2010-2018). Jag hoppas att jag aldrig behöver uppleva något liknande än detta år, där vi slitits mellan strimmor av hopp och djup förtvivlan. I somras fick jag slutligen ta farväl av först Ella, seda...

Av Malin - 7 oktober 2017 16:31

Det har varit tyst här ett bra tag, och det har sin anledning. I början av juli blev Siri plötsligt väldigt seg och ville inte promenera. Vi har valsat runt i djursjukvården ett bra tag. Hos veterinär kammade vi noll, utan fick höra dumheter som att ...

Av Malin - 6 juni 2017 15:57

Nu har vi tävlat två helger i rad, och har inga resultat med oss - tre diskningar och en rivning. Men jag är nöjd med mycket, tycker att det känns bra att köra Siri och framförallt har jag faktiskt nått framgång i mitt senaste projekt: tyst och behär...

Av Malin - 15 mars 2017 18:18

Uttrycket "Great dog, shame about the handler" gäller inte bara för agility blev jag varse på kursavslutningen i nosework igår. En fantastisk liten sökhund har jag, men matten får (iofs i gott sällskap) gömma sig under skämskudden för dålig förmåga a...

Av Malin - 25 februari 2017 16:49

Börjar så smått äntligen återvända till livet efter 3 veckors(!) virusinfektion. Eller, själva sjukan var över på en vecka men sedan följde rethosta och fram till bara ett par dagar sedan fick jag inte sova en hel natt. Skönt när jag nu kunnat flytta...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards