Direktlänk till inlägg 6 september 2011

Intensiv helg

Av Malin - 6 september 2011 14:29

Den gångna helgen har varit en av de längsta och mest intensiva i år, allt har bara avbytt varann och det är först nu på tisdag em jag orkat samla ihop mig. Vi har varit ute två kvällar, fredag med Fs föräldrar och på lördag med min mamma och syster. Och utöver det agility två dagar, uppvisning på Visättrafestivalen på lördagen och tävling på söndagen. Har knappt varit hemma något känns det som...


Vi lyckades dra ihop ett rätt stort gäng från HHU på Visättrafestivalen och det var kul, sen skulle det varit ännu roligare med mer publik men det var tydligen jobbigt att gå 50 m? Jag deltog med båda hundarna, Siri fick ett specialvarv för att undvika slalom - men jag föll ändå för frestelsen att testa 12-pinnarsslalomet som stod uppställt innan uppvisningen, och hon tog det perfekt! Fantastiskt! Annars ligger vi på sex pinnar nu, senast tränade vi i fredags och det såg ut såhär:



 


Lördagsmorgonen började tidigt, fattar inte att jag orkade upp och iväg men det var det väl värt! Trevlig tävlingsdag med fint väder, roliga banor och framförallt roliga möten, att vi också lyckades placera oss (men missade SM-pinne) var en bonus.


Agility 3 - En ovanligt flytig klass 3-bana med tajt referenstid, tyckte Ella sprang på bra men vi förlorade tid då hon sackade på balansen, tycker jag tränar fart där helt tiden men det kan vara kontaktfältsträningen som sitter i. Sen glömde jag säga "gungan" och min stackars hund får sig en överraskande snabb nedfärd... Jaja, hon såg glad ut efter det ändå. Vi kom på nionde plats och fick ett par sekunders tidsfel.


Hopp 3 - Rolig bana där jag lyckades klämma in tre blindbyten! Tyvärr blev det ett par byten för mkt då jag råkar göra framförbyte efter slalom och hamnar på fel sida till nästa hinder. Hade jag bara hämtat upp henne vid tunneln och sprungit med till slalom, samt handlat rätt efter tror jag vi hade klarat tiden.


Rent generellt var det roligt med flytiga starter där man fick satsa, mkt bättre för Ella än den klassiska klass 3-starten då man ska runt eller svänga tajt efter andra hindret.




 
 
maja o zoro

maja o zoro

6 september 2011 21:15

jätte snygga lopp och snyggt slalom siri har nu :) härligt att hon tog 12 pinnars :)
tycker faktiskt att vi ska ha en agilitykurs med inriktning på slalom (2+2 metoden) och ev balanshinder. det är offtast de svåraste hindrerna för en nybörjar. jag kan järna hjälpa till att hålla i den :)

http://www.majazoro.blogg.se

 
Marre & Rasmus

Marre & Rasmus

7 september 2011 10:55

Här kan man inte annat än hålla med... jätte snygga lopp, bra jobbat, Grattis!
Det såg lite läskigt ut med vippan, tur inget hände hu.

Kan det gå fortare i slalom? Så duktig hon är :)

Kramiz

http://papillonbus.bloggplatsen.se/

 
Marre & Rasmus

Marre & Rasmus

9 september 2011 15:19

Hur är det med er och inget hört av dig på ett tag nu, hm. Här var det min tur att åka på en förskyllning denna gång, mindre kul. Hoppas din är borta nu.

Önskar trevlig helg. Kramiz

http://papillonbus.bloggplatsen.se/

 
Marre & Rasmus

Marre & Rasmus

10 september 2011 11:28

Hoppas det går bra för er idag och alla tummar hålls här hårt.

Snälla, glöm inte och kika efter belöningsleksaken till oss är du gullig :)

Kramiz

http://papillonbus.bloggplatsen.se/

 
Marre & Rasmus

Marre & Rasmus

14 september 2011 13:20

Saknar er här :(

Kramiz

http://papillonbus.bloggplatsen.se/

 
Rasmus med matte Marre

Rasmus med matte Marre

15 september 2011 09:38

Grattis till söta Siri på hennes namnsdag idag, voff

http://papillonbus.bloggplatsen.se/

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 11 januari 2019 20:48

Till minne av Ella (2004-2018) och lilla Siri (2010-2018). Jag hoppas att jag aldrig behöver uppleva något liknande än detta år, där vi slitits mellan strimmor av hopp och djup förtvivlan. I somras fick jag slutligen ta farväl av först Ella, seda...

Av Malin - 7 oktober 2017 16:31

Det har varit tyst här ett bra tag, och det har sin anledning. I början av juli blev Siri plötsligt väldigt seg och ville inte promenera. Vi har valsat runt i djursjukvården ett bra tag. Hos veterinär kammade vi noll, utan fick höra dumheter som att ...

Av Malin - 6 juni 2017 15:57

Nu har vi tävlat två helger i rad, och har inga resultat med oss - tre diskningar och en rivning. Men jag är nöjd med mycket, tycker att det känns bra att köra Siri och framförallt har jag faktiskt nått framgång i mitt senaste projekt: tyst och behär...

Av Malin - 15 mars 2017 18:18

Uttrycket "Great dog, shame about the handler" gäller inte bara för agility blev jag varse på kursavslutningen i nosework igår. En fantastisk liten sökhund har jag, men matten får (iofs i gott sällskap) gömma sig under skämskudden för dålig förmåga a...

Av Malin - 25 februari 2017 16:49

Börjar så smått äntligen återvända till livet efter 3 veckors(!) virusinfektion. Eller, själva sjukan var över på en vecka men sedan följde rethosta och fram till bara ett par dagar sedan fick jag inte sova en hel natt. Skönt när jag nu kunnat flytta...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards