Direktlänk till inlägg 16 september 2011

Datorlösa dagar

Av Malin - 16 september 2011 20:29

I söndags slocknade vår dator oväntat och det blev några ouppkopplade dagar innan vi fick den fixad, men nu är den tillbaka i högform och jag SKA göra ordentliga back-uper på allt vi har på den. Snart... Fast nu sitter jag vid mammas dito då jag är på besök där och ska väl sammanfatta det som hänt sen sist. Det värsta som hände var att min lilla farmor gick bort i måndags, men jag har beslutat att ge henne ett eget blogginlägg när jag processat det lite mer så jag lämnar det faktiskt nu för mer triviala saker.


Vi tävlade i ett väldigt hett Väsby i lördags, gick väl ok men inte strålande...
Agility: Blev missförstånd redan från början då Ella drog åt fel håll, sen fortsatte det med att hon strulade till det i slalom och jag gav upp och diskade oss, högerslalom kan vara ett problem på tävling (aldrig på träning) och nu var det dessutom rätt lerigt underlag så tror hon tyckte det var jobbigt. Sen hade hon flygturen i Kungsör i färskt minne på gungan, men resten kändes bra.

Hopp: Eftersom Ella kändes för varm i första loppet doppade jag henne i en bäck inför det andra och det gjorde susen. Tyvärr var varken min kropp eller hjärna riktigt med och jag gjorde ett dumt misstag och litade inte på att hon skulle klara lagerhandling - trots att vi tränat det på svårare situationer än denna och alla andra fixade det utmärkt. Då jag följde med för långt ned kom jag i vägen och bromsade henne. Tränade situationen på SSBK i onsdags och självklart klarade hon den perfekt, även när jag försvårade den...



Det har blivit träning tre dagar i rad nu: SSBK, träningsgruppen igår samt SLKK idag. Ella känns inte riktigt i form utan att jag riktigt vet vad felet är, så hon har fått ta det rätt lugnt och ska vila från träning ett par dagar nu. Siri däremot går från klarhet till klarhet och är jättekul att träna. Testade running över nedsänkt hel balansbom igår och jädrar vad det gick undan, vad har jag gett mig in på, jag som inte är snabb i benen? Enda orosmolnet är att hon river rätt ofta och ibland riktigt grovt a la totalkrasch i bommen - känns lite jobbigt då jag tänkt på det som det värsta problemet man kan ha på en agilityhund, men det är bara att ta tag i hoppteknikövningarna och hoppas det löser sig

 
 
Tina

Tina

16 september 2011 20:52

Åh va tråkigt med din farmor, beklagar verkligen.

http://workinglabs.wordpress.com

 
Marre

Marre

18 september 2011 15:20

Men så ledsamt och tungt, beklagar sorgen vännen min!

Tröst kramar här från oss alla till er alla.

http://papillonbus.bloggplatsen.se/

 
Marre

Marre

23 september 2011 12:32

Hoppas allt bra med dig gumman? Här ska det rallytävlas på söndag men efter det så skulle vi vilja träffa er för lite träning, vad säger du? Hör gärna av dig när du kan.

Trevlig helg önskas er alla. Kramar här om i massor!

http://papillonbus.bloggplatsen.se/

 
Marre & Rasmus

Marre & Rasmus

27 september 2011 10:09

Vi saknar er här, vad gör ni?

Kramiz

http://papillonbus.bloggplatsen.se/

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 11 januari 2019 20:48

Till minne av Ella (2004-2018) och lilla Siri (2010-2018). Jag hoppas att jag aldrig behöver uppleva något liknande än detta år, där vi slitits mellan strimmor av hopp och djup förtvivlan. I somras fick jag slutligen ta farväl av först Ella, seda...

Av Malin - 7 oktober 2017 16:31

Det har varit tyst här ett bra tag, och det har sin anledning. I början av juli blev Siri plötsligt väldigt seg och ville inte promenera. Vi har valsat runt i djursjukvården ett bra tag. Hos veterinär kammade vi noll, utan fick höra dumheter som att ...

Av Malin - 6 juni 2017 15:57

Nu har vi tävlat två helger i rad, och har inga resultat med oss - tre diskningar och en rivning. Men jag är nöjd med mycket, tycker att det känns bra att köra Siri och framförallt har jag faktiskt nått framgång i mitt senaste projekt: tyst och behär...

Av Malin - 15 mars 2017 18:18

Uttrycket "Great dog, shame about the handler" gäller inte bara för agility blev jag varse på kursavslutningen i nosework igår. En fantastisk liten sökhund har jag, men matten får (iofs i gott sällskap) gömma sig under skämskudden för dålig förmåga a...

Av Malin - 25 februari 2017 16:49

Börjar så smått äntligen återvända till livet efter 3 veckors(!) virusinfektion. Eller, själva sjukan var över på en vecka men sedan följde rethosta och fram till bara ett par dagar sedan fick jag inte sova en hel natt. Skönt när jag nu kunnat flytta...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards