Direktlänk till inlägg 20 oktober 2013

Agilitypepp

Av Malin - 20 oktober 2013 09:05

I onsdags var jag och Kickan på en efterlängtad privatlektion för Eva Marie. Hon hade byggt en kortare bana som vi först fick köra efter eget huvud och sen testa olika saker som klockades. Jag upptäckte t.ex att det faktiskt gick lika snabbt att ta den tajta och kortare vägen som den flytigare, intressant eftersom jag nästan alltid väljer flyt över sträcka. Vi fick testa blindbyten i serpentin och "fulsvängar". Siri gick som en liten kanon, härligt eftersom hon är så skendräktighetstråkig hemma nu, spelar ingen roll när agilityhinder ställs framför henne! Men däremot så känns det som att staket (med serpentiner, tråcklingar osv) inte sitter så säkert som förra vintern, absolut nåt att nöta in då de verkar ha en liten revival på banorna nu. Fick också idéer om hur jag ska skärpa mig och springa på för fullt på första försöket, för som alltid fegkör jag första varvet och springer allt fortare ju mer varm jag blir i kläderna.


Inspirerad åkte jag och tränade på SSBK igår morse, fokus blev just blindbyten och jag vågade även lägga upp hindren på fullhöjd, klick till mig! Och blindbytena gick alldeles utmärkt, jag kan ju släppa henne tillräckligt i svängarna för att hinna även i hoppkombinationer.


Idag är hundarna utslagna och Siri risig i magen, vi var nämligen på kompisträff igår kväll inkl ett helt gäng barn som gärna bjöd hundarna på såväl spagetti (inte hela världen) som chips och smågodis... Borde förstås övervakat mer noga men så vill en ju umgås också. Ella har en intressant inställning till barn, de är äckliga i sig själva men med något ätbart i handen blir hon istället som en skugga på dem. Igår hade en pojke till och med hundtränarambitioner så de har fått hoppa hinder, leta okokt spagetti samt hunsats lite i en förbudsövning, tror Siri lyssnade bättre på honom än oss...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 11 januari 2019 20:48

Till minne av Ella (2004-2018) och lilla Siri (2010-2018). Jag hoppas att jag aldrig behöver uppleva något liknande än detta år, där vi slitits mellan strimmor av hopp och djup förtvivlan. I somras fick jag slutligen ta farväl av först Ella, seda...

Av Malin - 7 oktober 2017 16:31

Det har varit tyst här ett bra tag, och det har sin anledning. I början av juli blev Siri plötsligt väldigt seg och ville inte promenera. Vi har valsat runt i djursjukvården ett bra tag. Hos veterinär kammade vi noll, utan fick höra dumheter som att ...

Av Malin - 6 juni 2017 15:57

Nu har vi tävlat två helger i rad, och har inga resultat med oss - tre diskningar och en rivning. Men jag är nöjd med mycket, tycker att det känns bra att köra Siri och framförallt har jag faktiskt nått framgång i mitt senaste projekt: tyst och behär...

Av Malin - 15 mars 2017 18:18

Uttrycket "Great dog, shame about the handler" gäller inte bara för agility blev jag varse på kursavslutningen i nosework igår. En fantastisk liten sökhund har jag, men matten får (iofs i gott sällskap) gömma sig under skämskudden för dålig förmåga a...

Av Malin - 25 februari 2017 16:49

Börjar så smått äntligen återvända till livet efter 3 veckors(!) virusinfektion. Eller, själva sjukan var över på en vecka men sedan följde rethosta och fram till bara ett par dagar sedan fick jag inte sova en hel natt. Skönt när jag nu kunnat flytta...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards