Alla inlägg den 8 december 2013

Av Malin - 8 december 2013 09:56

 

Som ingen facebookvän har kunnat missa har det varit sjukstuga här senaste veckan. Fick plötsligt hög feber och halsont förra fredagen och har efter denna mardrömsförkylning fortfarande inte riktigt kommit på benen igen. Hade verkligen hoppats på att kunna besöka Hundmässan för lite freestyle och shopping men nej, även om jag skulle orka masa mig dit idag så törs jag inte riskera att ligga ytterligare en vecka - nu vill jag bli frisk!


Siri tröttnade fort på tråkiga sjukmatte, hon är ju hur pigg som helst nu efter skendräktigheten och vill ha action! Riktig hustyrann är hon, klättrar upp på borden och tar för sig, tjatar i en timme innan matdags, krafsar våldsamt på väggar och stoppade möbler för att få uppmärksamhet (och det går liksom inte att ignorera för hon tar verkligen i). Jag har inte orkat promenera dem ordentligt och försökt skarva med ben, godissök samt lössläpp i fårhagen. När jag har haft lite mer energi har vi tränat men att träna Siri just nu är ganska överväldigande, för hon studsar och ljudar sig igenom varje pass... Ella har också fått mer fart men hon går inte över gränsen till odräglig.


Nu satsar jag på att vara kärnfrisk nästa helg då det blir både Vintercup och tidigt julfirande. Tack och lov är alla klappar, vi kör på slapp version i år, avklarade med hjälp av det kära nätet så nu är det bara att julpynta. Tanken är att jag kanske orkar det idag, hög tid sen länge men vad gör man efter att ha spenderat första advent i feberdimmor?

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards