Direktlänk till inlägg 21 februari 2014

Inte som jag tänkt mig

Av Malin - 21 februari 2014 14:42

 

Ibland blir det inte som man tänkt sig, sägs det, och så har det varit med hundarna sen förra blogginlägget. Gång på gång händer oväntade och otrevliga saker...


Vi åkte för att tävla dagen därpå men stötte på en tjurig medtävlande (mottävlande?) och jag som var trött, småförkyld och hade dåliga b12-förråd klarade inte alls av det. Satte mig i bilen hos Siri en stund för att lugna nerverna men så gick tävlingen så vansinnigt fort att när jag klev in i hallen igen hade vi missat starten... Surt!


Sen var vi hos mamma ett par dagar. Under första kvällsrundan så möter vi en skåpbil som passerar obehagligt nära, trots att både hundarna och jag bar reflexer samt gick på upplyst gata. En liten bit längre fram så kommer den nu ikapp oss bakifrån och kör på hundarna!!! Bara en lätt bump i låg hastighet så inga skador men vilket adrenalinpåslag, det otäckaste jag varit med om på länge och sen gick vi inte alls i villaområdet efter det, bara på rena gångvägar.


Dagen efter lade jag viltspår i skogen, Ella klarade sitt alldeles utmärkt men så var det Siri... Hon gick jättefint i det tills när jag alldeles mot slutet valde att tillfälligt släppa linan då hon ringade - och vips så försvann hundskrället i fjärran med lina och allt. Hon var spårlöst(!) borta flera minuter och jag började fundera på att ringa mamma för att se om hon sprungit hem när hon återvände, trött och nöjd. Men hon fortsatte spåra sista biten som om inget hänt och hittade klöven, knashund! Sen dess har hon inte fått vara lös en minut, inte tills hon har löpt iaf.


Och idag var vi och ridhustränade agility. Det gick jättebra och vi var redo att plocka in då jag fick för mig att köra slalomövningen en gång till, skickar in i en u-tunnel och hon kommer ut på tre ben, med höger fram i vädret... Neeeej! Hon började gå på det rätt snart men haltar fortfarande tydligt, skadan sitter i tassen men det finns inget ytligt - klor och tår ser jättefina ut så det är väl nåt inuti som felas. Hoppas verkligen att det ger sig fort!

 
 
Ingen bild

Jannica

21 februari 2014 18:37

Synd, allting verkar hända åt er! Här är det inte heller så bra, min lugna cavalier tik verkade så underlig så vi tog henne till veterinäre och det visade sej var livmoderinflammation. Det sista man vill ha! Så månda blir det operation. Har du haft någon tik som har fått livmoderinflammation? Hur har den varit sedan efter operationen? Är rädd att hon på nått sätt skall förändras eller att nått ska gå fel....

Malin

22 februari 2014 10:26

Jepp, har haft två stycken med livmodersinflammation - äldsta cavalieren och en tidigare springer. Båda op gick jättebra, problemet sen är att hålla vikten och pälsen i schack... Luddig spanielpäls är inte helt kul att hantera.

 
Åsa

Åsa

22 februari 2014 09:40

Men vad i hela helvete, vilken otäck vecka, det där med bilen är ju helt sjukt!

Jannica: jag har tre kastrerade tikar o de är precis som vanligt, lite galnare och lite hungrigare kanske! Och så kan pälsen bli lite luddigare vilket jag antar är jobbigt på cavalierer...

http://www.toktassarna.com

Malin

22 februari 2014 10:29

Jepp, fast strängt taget har det gått två veckor så iaf lite respit mellan alla galenskaper och sen skadan igår. Men hon är redan betydligt bättre så jag är försiktigt hoppfull.

Och helt rätt, luddig spanielpäls är inte skoj alls...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 11 januari 2019 20:48

Till minne av Ella (2004-2018) och lilla Siri (2010-2018). Jag hoppas att jag aldrig behöver uppleva något liknande än detta år, där vi slitits mellan strimmor av hopp och djup förtvivlan. I somras fick jag slutligen ta farväl av först Ella, seda...

Av Malin - 7 oktober 2017 16:31

Det har varit tyst här ett bra tag, och det har sin anledning. I början av juli blev Siri plötsligt väldigt seg och ville inte promenera. Vi har valsat runt i djursjukvården ett bra tag. Hos veterinär kammade vi noll, utan fick höra dumheter som att ...

Av Malin - 6 juni 2017 15:57

Nu har vi tävlat två helger i rad, och har inga resultat med oss - tre diskningar och en rivning. Men jag är nöjd med mycket, tycker att det känns bra att köra Siri och framförallt har jag faktiskt nått framgång i mitt senaste projekt: tyst och behär...

Av Malin - 15 mars 2017 18:18

Uttrycket "Great dog, shame about the handler" gäller inte bara för agility blev jag varse på kursavslutningen i nosework igår. En fantastisk liten sökhund har jag, men matten får (iofs i gott sällskap) gömma sig under skämskudden för dålig förmåga a...

Av Malin - 25 februari 2017 16:49

Börjar så smått äntligen återvända till livet efter 3 veckors(!) virusinfektion. Eller, själva sjukan var över på en vecka men sedan följde rethosta och fram till bara ett par dagar sedan fick jag inte sova en hel natt. Skönt när jag nu kunnat flytta...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards