Direktlänk till inlägg 17 april 2014

Träna, träna, träna

Av Malin - 17 april 2014 15:05

 

Vi har som sagt tränat flitigt senaste veckan, fokus har legat på hoppteknik men det har blivit en hel del annat som du ser här ovanför...


I måndags var jag på klubben för skott-träning, vi höll oss i skogen ca 150 m från skytten men gick närmre för varje skott. Det blev bara fyra stycken för de körde bara en platsliggning men det känns bra, dock är det ju långt ifrån att klara ett viltspårsskott. Efter så gick vi direkt till agilityplanen och den bendwork-övning jag byggt upp, inga problem för Siri men Ella travade i vänstervarv, ska kolla upp henne om det fortsätter. Sen tränade vi balanshindren, Siri går inte ut riktigt så långt på gungan som jag vill - eller hon går för långt ut första repetitionen och blir sen försiktig. Däremot var hon fantastisk på balansen, vågar knappt skriva det men hon fick till snygga låga träffar varje gång! Sist lite "fram"-träning och märkte att hon inte tar kommmandot i lång tunnel, där vänder hon alltid upp om hon inte ser mig vid utgången.


Sen var vi hos mamma två dagar, ena körde jag en avståndshoppövning, upptäckte att Siri lade in ett extrasteg när jag höjde sista hoppet över 28 cm, tror det mest handlar om självförtroende och vana, vi ska köra fler såna övningar framöver. Andra dagen blev det slalomingångar, tycker det är perfekt med 6 pinnar då, man kan köra många repetitioner utan att hon tröttnar men hon hinner samtidigt få upp rytmen. Svårast tyckte hon det var om jag bytte snävt innan, både framför- och bakombyten störde henne så det är nåt att öva på, hon vill ju gärna jobba ifred mot slalom. Och så fick jag för mig att sitta i slutet och fota, då blev det istället stadgeträning och efter en totalhavererad första repetition köpte hon övningen!


Och på första bilden i förra blogginlägget hade vi också tränat, sandslänten bakom hundarna hade vi nämligen bestigit ett antal gånger som fysträning för både hundar och ägare, mer sånt ska det också bli.

 
 
Marre

Marre

21 april 2014 10:34

Så fin och duktig :) Vet att ni har fullt upp med Agility, men när kan du träna lite rally med oss, vore så kul och vi kunde ju filma varann, lättast och se vad som bör tränas mer på och ändras:)

Kram

http://Vitherde.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 11 januari 2019 20:48

Till minne av Ella (2004-2018) och lilla Siri (2010-2018). Jag hoppas att jag aldrig behöver uppleva något liknande än detta år, där vi slitits mellan strimmor av hopp och djup förtvivlan. I somras fick jag slutligen ta farväl av först Ella, seda...

Av Malin - 7 oktober 2017 16:31

Det har varit tyst här ett bra tag, och det har sin anledning. I början av juli blev Siri plötsligt väldigt seg och ville inte promenera. Vi har valsat runt i djursjukvården ett bra tag. Hos veterinär kammade vi noll, utan fick höra dumheter som att ...

Av Malin - 6 juni 2017 15:57

Nu har vi tävlat två helger i rad, och har inga resultat med oss - tre diskningar och en rivning. Men jag är nöjd med mycket, tycker att det känns bra att köra Siri och framförallt har jag faktiskt nått framgång i mitt senaste projekt: tyst och behär...

Av Malin - 15 mars 2017 18:18

Uttrycket "Great dog, shame about the handler" gäller inte bara för agility blev jag varse på kursavslutningen i nosework igår. En fantastisk liten sökhund har jag, men matten får (iofs i gott sällskap) gömma sig under skämskudden för dålig förmåga a...

Av Malin - 25 februari 2017 16:49

Börjar så smått äntligen återvända till livet efter 3 veckors(!) virusinfektion. Eller, själva sjukan var över på en vecka men sedan följde rethosta och fram till bara ett par dagar sedan fick jag inte sova en hel natt. Skönt när jag nu kunnat flytta...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards