Direktlänk till inlägg 29 april 2014

Utomhuspremiär

Av Malin - 29 april 2014 12:14

 

Suck, dessa spaniels... Härligt bad i sumpdike igår! Lukten och viss gråton sitter i trots schamponering och imorse klev de i ett annat dike.


Vi var på första utomhustävlingen för säsongen i söndags, men nu brakar det på med tävling varje helg. Mysigt att vara tillbaka på Botkyrka BK, har aldrig tävlat där men vi gick ofta vid Trollsjön bakom klubbstugan med vår första hund Mimmi. Härligt vårväder men det innebar att det var i varmaste laget för stackars Siri med tjock vinterpäls, lät henne bada i sjön inför första loppet men hon var matt på uppvärmningen ändå - som tur är tänder hon alltid till när kamptrasan tas fram.


Första loppet kändes inget vidare, men ser förvånansvärt bra ut på film, hon springer på bättre än jag trodde. Vi får en vägran då hon kommer innanför ett hopp som ska tas från utsidan, här blev jag otroligt förvånad eftersom hon alltid brukar välja utsidan och jag aktivt måste hålla in henne vid serpentiner, därför tittade jag inte ens ordentligt utan var bara orolig att hinna ta in henne mot mig så hon inte sprang förbi hindret. Kanske kursläxan har sjunkit in? Vi ha tränat mkt på serpentiner och tråcklingar nu. Hur som helst, på denna flytiga bana hade vi ändå ingen chans tidsmässigt... Nästa bana passade oss betydligt bättre och nu var det svalare också, tyvärr började Siri med att riva första hindret så chansen till pinne rök direkt. Är mycket nöjd med hur vi klarade sekvensen från hoppet bakifrån till slalom, där föll många bort och jag var orolig för denna del. Sen diskade vi oss på en annan svaghet, efter rak lång tunnel har hon en tendens att falla in mot mig och nu hade jag dessutom redan börjat snedda för att hinna med tråcklingen längre fram. Men loppet kändes bra ändå, mer kluriga banor önskar vi oss!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 11 januari 2019 20:48

Till minne av Ella (2004-2018) och lilla Siri (2010-2018). Jag hoppas att jag aldrig behöver uppleva något liknande än detta år, där vi slitits mellan strimmor av hopp och djup förtvivlan. I somras fick jag slutligen ta farväl av först Ella, seda...

Av Malin - 7 oktober 2017 16:31

Det har varit tyst här ett bra tag, och det har sin anledning. I början av juli blev Siri plötsligt väldigt seg och ville inte promenera. Vi har valsat runt i djursjukvården ett bra tag. Hos veterinär kammade vi noll, utan fick höra dumheter som att ...

Av Malin - 6 juni 2017 15:57

Nu har vi tävlat två helger i rad, och har inga resultat med oss - tre diskningar och en rivning. Men jag är nöjd med mycket, tycker att det känns bra att köra Siri och framförallt har jag faktiskt nått framgång i mitt senaste projekt: tyst och behär...

Av Malin - 15 mars 2017 18:18

Uttrycket "Great dog, shame about the handler" gäller inte bara för agility blev jag varse på kursavslutningen i nosework igår. En fantastisk liten sökhund har jag, men matten får (iofs i gott sällskap) gömma sig under skämskudden för dålig förmåga a...

Av Malin - 25 februari 2017 16:49

Börjar så smått äntligen återvända till livet efter 3 veckors(!) virusinfektion. Eller, själva sjukan var över på en vecka men sedan följde rethosta och fram till bara ett par dagar sedan fick jag inte sova en hel natt. Skönt när jag nu kunnat flytta...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards