Direktlänk till inlägg 7 oktober 2015

Bitterljuvt hoppdiplom

Av Malin - 7 oktober 2015 17:33

I lördags var vi på årets sista tävling (så var inte planen dock, mer om det snart) och vi tog femte pinnen i hopp 2, därmed också hoppklassdiplom! Tänk, för bara ett halvår sedan var jag uppgiven och tänkte att vi kanske aldrig skulle kunna ta ens tre hopp-pinnar i år...


Men tävlingssäsongen slutade sen hastigt då Siri halkade i trappan på kvällen och sedan inte stödde på höger bakben. Det försvann efter några minuter och benet verkade sen helt bra i nästan ett dygn, så klev hon ned från en trottoarkant och benet hängde igen. Försökte hålla tillbaka oron och det gick ett par dagar helt utan problem, hon var pigg och rörde sig helt normalt. Så på promenaden idag kom två episoder med tillfällig blockhälta och jag började genast misstänka antingen patellaluxation eller korsbandsskada, eller båda. Så vi stryker oss från helgens tävling och ska till veterinären på måndag, blir några nervösa dagar nu innan besked. Hittar de en knäskada ska jag sen ned till Söderköping för en second opinion och förstås operation sen om det blir så illa... Men håll tummarna för oss!


Åter till tävlingen och film från loppen! Vi stötte på tunnel under A-hindret för första gången någonsin, det var ju "inne" ett tag men inte så länge vi tävlat. Lite lurigt tyckte hon det var att ta A-et fast jag skulle runt tunneln, men vi fixade det. Jag slarvar bort första agilityloppet genom att dra ifrån henne på balansen, kunde nästan ana att det inte skulle funka... Och så snöplig rivning på sista hindret i det andra, som jag inte ser någon klar anledning till mer än att hon nog var trött (och kanske redan kände av knäet?).

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 11 januari 2019 20:48

Till minne av Ella (2004-2018) och lilla Siri (2010-2018). Jag hoppas att jag aldrig behöver uppleva något liknande än detta år, där vi slitits mellan strimmor av hopp och djup förtvivlan. I somras fick jag slutligen ta farväl av först Ella, seda...

Av Malin - 7 oktober 2017 16:31

Det har varit tyst här ett bra tag, och det har sin anledning. I början av juli blev Siri plötsligt väldigt seg och ville inte promenera. Vi har valsat runt i djursjukvården ett bra tag. Hos veterinär kammade vi noll, utan fick höra dumheter som att ...

Av Malin - 6 juni 2017 15:57

Nu har vi tävlat två helger i rad, och har inga resultat med oss - tre diskningar och en rivning. Men jag är nöjd med mycket, tycker att det känns bra att köra Siri och framförallt har jag faktiskt nått framgång i mitt senaste projekt: tyst och behär...

Av Malin - 15 mars 2017 18:18

Uttrycket "Great dog, shame about the handler" gäller inte bara för agility blev jag varse på kursavslutningen i nosework igår. En fantastisk liten sökhund har jag, men matten får (iofs i gott sällskap) gömma sig under skämskudden för dålig förmåga a...

Av Malin - 25 februari 2017 16:49

Börjar så smått äntligen återvända till livet efter 3 veckors(!) virusinfektion. Eller, själva sjukan var över på en vecka men sedan följde rethosta och fram till bara ett par dagar sedan fick jag inte sova en hel natt. Skönt när jag nu kunnat flytta...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards