Alla inlägg den 3 november 2011

Av Malin - 3 november 2011 15:08

I förrgår hade vi träningstävling på HHU, och jag agerade tävlingsledare samt körde båda hundarna - vilket kanske var i svettigaste laget... Ella som är rutinerad gick utan problem nolla i båda loppen, men banorna var av klass 1-nivå så det var förväntat. Hon kändes iaf glad och pigg, det var kul och jag är nöjd med att kunna skicka henne på tunneln och hinna blindbyta! Och Siri fick köra hela banor för allra första gången, trodde när jag startade att hon gjort det förr men kom sen på att hon faktiskt aldrig gått mer än 10-12 hinder i sträck innan. Öppenklassbanan blev lite strulig för oss, då jag inte alls hann framförbytena jag planerat utan fick köra på klumpiga bakombyten istället, men jag blev impad av att hon efter den första fulsnurren vände åt rätt håll efter tunnlarna. Slalom i bana fixade hon också, däremot hoppade hon ramen på däcket - det syns på filmen att hon inser att det var fel och tar kontakt med mig - jag ville dock inte avbryta i slutet på ett lopp där hon jobbat bra så vi fortsatte i mål. Såg ni förresten på filmen att hon vurpar i första tunneln? Tyckte hon var inne där länge och man ser faktiskt att hon går omkull... Startade blåbärsklassen utom tävlan och den flög hon igenom, fast slarvrev ett hinder i farten, jag önskar så att hon kunde hålla koll på sina ben lite bättre... Kul dag iaf och folk verkade nöjda!


Tack till Ida som filmade och Kickan som dömde och skjutsade oss!  



Vad gäller dagen så får vi se, kanske mer om det senare...


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards