Alla inlägg den 23 november 2011

Av Malin - 23 november 2011 17:38

Jag är egentligen rätt nöjd över det milda vädret och snöfria underlaget som gör att man kan lägga spår och träna agility, men samtidigt är det eländigt hur otroligt smutsiga hundarna blir varje gång vi är ute - och hur fort golvet blir grusigt och mattorna solkiga. Idag var vi återigen med Ida i Visättra, planen var att både spåra och träna annat men det envisa regnet och mörkret gjorde att vi skippade spåren och istället bara tränade lydnad och agility.


Ella fick träna lydnadshoppet och fjärrdirigering, tänkte även träna mer fotgående än jag gjorde men det gick inte med min tjocka jacka - hon gick en halvmeter för långt fram för att kunna se mig - och var för kallt utan... Men tanten nöjde sig inte med lydnad så vi tränade serpentiner, tråcklingar och push-throughs på ett hoppstaket, jättekul sa hon och följde för det mesta min handling perfekt.


Siri fick mest träna hopphinder på olika sätt: två olika bakombytesövningar, wraps, hoppteknik-bend work samt en linje med allt mer vridna hinder. Hon sög på bra men hade lite tjuvstartstendenser. Sen körde vi även running, nu tillbaka på lägre höjd men med tydligare kriterier - vilket inte hjälpte eftersom hon struntade totalt i felsignalen, måste ha en skålvakt om jag ska köra med utlagd belöning... De flesta repetitioner gjorde hon iaf rätt!


Här är film på rc och hoppteknik - fick bara med perfekta repetitioner på film för andra passet med två för höga träffar så hade batterierna tagit slut.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards