Direktlänk till inlägg 16 december 2012

Jag - en jubelidiot...

Av Malin - 16 december 2012 10:57

Ibland undrar jag hur jag lyckas: igår var jag på mässan hela dagen, var domarskrivare för NM i htm och freestyle, sen en obligatorisk shoppingrunda och snack med vänner och bekanta som jag stötte på. Trött men glad vände jag hemåt och såg fram emot mys i soffan med djuren men när jag ska låsa upp porten så inser jag - glömde nycklarna hemma på morgonen! Jag som tillochmed kollade fickan innan jag gick, men det var fel nyckelknippa som skramlade där... Sambon på julfirande i Åkersberga och mamma har extranycklar men hon är bortrest över helgen. Satan! Det enda bra då var att jag ändå hade lånat mammas bil, så det var bara att gräva fram den under en dm blötsnö och i snöovädret sladda ända till Åkersberga för nyckelhämtning och ett väldigt snabbt hej hej till Fs familj samt en kopp kaffe på stående fot. Middagen blev två wraps som intogs i bilen på vägen hem. Körningen tog extra tid i mörker, snöfall och sliriga vägbanor så först 2,5 timme efter jag insett mitt misstag kunde jag ta mig in i lägenheten, till två smått desperata stackars hundar - som varit ensamma över fem timmar, inte rastats på över sju och värst av allt: inte fått middag i tid. Från och med nu ska jag ALLTID låsa lägenhetsdörren när jag går ut, oavsett om F är hemma eller inte, för då vet jag att den är med i rätt ficka.


Men som sagt, fram till det fruktansvärda ögonblicket utanför porten så var gårdagen toppen! Det var mkt roligare och mindre svårt att vara skrivare i freestyle än jag trott, jag lärde mig massor och det var kul att få se ekipagen från bästa åskådarplats. Om nån missat tävlingarna så går de att se live eller i efterhand HÄR, rekommenderas! Speciellt vinnarekipaget i htm var fantastiskt, jag upptäckte till min förvåning också att htm var riktigt roligt att se, och höll högre kvalitet än freestyleprogrammen igår. Efter själva arbetet så var det förstås shopping på schemat och i år med koppelfokus, två nya läderkoppel (välbehövligt!), två reflexkoppel samt ett som bara ska användas som agilitytävlingskoppel åt Siri. Kostade på mig lite nu när jag istället för att betalt inträde kommit in gratis, ätit gratis och faktiskt fått betalt.


I fredags var vi äntligen och tränade igen, efter flera veckors uppehåll. Jag hade tänkt ta det lugnt eftersom jag var förkyld och bara fokusera på teknikträning. Det sket sig fort och istället tränades handling för fulla muggar: tvingade framförbyten, serpentiner, bakombyten mm. Körde på tävlingshöjd för Siri och hon rev ett par hinder i början men hoppade bättre sen - hon måste nog köras på lite högre höjder för har en känsla av att hon inte tittar så noga utan bara hoppar som hon brukar. Ella var härlig att köra, hon var så taggad att hon också försökte tjuva lite, hon läste mig jättebra och tog i så i slalom att hon krockade med pinnarna - inte pensionsdags riktigt än!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 11 januari 2019 20:48

Till minne av Ella (2004-2018) och lilla Siri (2010-2018). Jag hoppas att jag aldrig behöver uppleva något liknande än detta år, där vi slitits mellan strimmor av hopp och djup förtvivlan. I somras fick jag slutligen ta farväl av först Ella, seda...

Av Malin - 7 oktober 2017 16:31

Det har varit tyst här ett bra tag, och det har sin anledning. I början av juli blev Siri plötsligt väldigt seg och ville inte promenera. Vi har valsat runt i djursjukvården ett bra tag. Hos veterinär kammade vi noll, utan fick höra dumheter som att ...

Av Malin - 6 juni 2017 15:57

Nu har vi tävlat två helger i rad, och har inga resultat med oss - tre diskningar och en rivning. Men jag är nöjd med mycket, tycker att det känns bra att köra Siri och framförallt har jag faktiskt nått framgång i mitt senaste projekt: tyst och behär...

Av Malin - 15 mars 2017 18:18

Uttrycket "Great dog, shame about the handler" gäller inte bara för agility blev jag varse på kursavslutningen i nosework igår. En fantastisk liten sökhund har jag, men matten får (iofs i gott sällskap) gömma sig under skämskudden för dålig förmåga a...

Av Malin - 25 februari 2017 16:49

Börjar så smått äntligen återvända till livet efter 3 veckors(!) virusinfektion. Eller, själva sjukan var över på en vecka men sedan följde rethosta och fram till bara ett par dagar sedan fick jag inte sova en hel natt. Skönt när jag nu kunnat flytta...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards