Alla inlägg den 13 april 2012

Av Malin - 13 april 2012 13:22

Förra natten blev ett riktig maraton med rejäla hostattacker minst en gång i timmen hela natten igenom. Idag känns det verkligen att jag inte fått mkt djupsömn och hostandet har förvandlat hela min mage till en stor spasm - hittills har jag bara fått i mig lite kefir och ett halvt glas blåbärssoppa... Tur att jag fortfarande sover på madrass i vardagsrummet så att inte stackars sambon behövde höra på.


Trots att min kropp protesterade så kunde jag inte hålla mig längre, utan vi tog vår första promenad med sulkyn. Bara en liten runda så Siri gick själv ungefär halva vägen, sen fick hon åka vagn resten. I början tyckte hon det var konstigt och satt bakvänd för att kolla upp på mig med osäker blick, men efterhand fann hon sig i det och tittade på omgivningen istället. På det sättet är Siri lätt att ha att göra med, hon är inte så neurotisk utan accepterar det mesta. Lite bökigare var det förstås med vagn, speciellt i början när jag hade båda hundarna i koppel och sulkyn att hålla reda på. Men räknar med att vänja mig fort och även Ella uppskattade förstås att vi gick lite längre. Bara jag blir frisk ska vi börja få till mer rejäla rundor...


Posering i nya vagnen, ute för första gången.


 

Och så här ser arrangemanget ut från förarplats, jag har lagt en pläd för benhålen samt fäst ett koppel i båda sidorna så hon inte kan studsa ut åt nåt håll.


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards