Alla inlägg den 2 juli 2012

Av Malin - 2 juli 2012 15:09

Idag är vi trötta efter en helg på Kanonsabotören som bjöd på ännu mer buller och brak än normalt. Rejält åskoväder första natten och jag kände mig lite utsatt i mitt lilla tält, hundarna snarkade sig dock igenom det och tältet höll tätt så allt gick bra. På lördagen skulle den sk solkanonen avfyra extraskott - jag hade uppfattat att det skulle vara ETT extra men det kom totalt fyra. Efter andra skottet så slappnade jag av och trodde det var över, värst blev det sista då vi var på väg tillbaka till banan - Siri är ju skottberörd men inte livrädd, dock såg hon lite stukad ut vid det laget...


Förutom det myckna pangandet var det en trevlig helg, även om jag inte är sugen på att tälta vid nån mer tävling, inte världens bästa kombination om man nu inte har ett sånt där gigantiskt lyxtält (som de flesta andra verkade ha). Både hundarna och jag har badat, vi har njutit av de vackra omgivningarna och härliga planerna, och jag fått en härlig agilitybränna i nacken. Inga storartade resultat för oss i år, hindernollade båda hopploppen men det räcker aldrig nånstans i small, sen diskade vi oss i båda agilityloppen. Jag ska lägga upp filmer så fort jag orkar och då berätta mer om själva loppen.


Första kvällen, och Siri blickar längtansfullt mot agilitybanorna, den som ändå fick springa på dem istället för att sitta bunden hos trista matte...


 

Kickan och Ärtan tyckte det var lite småkyligt (och det var det). Vi campade alldeles intill bilen vilket kanske inte är så naturromantiskt men himla praktiskt!


På lördagen passade vi på att grilla under den långa skottpausen, definitivt helgens kulinariska höjdpunkt. Annars har det ätits skräpmat, hopplock samt godis...

 

Lika entusiastisk som Siri var första dygnet, lika utslagen var hon det andra. Bara sov och sov, jag fick släpa ut henne ur tältet för rastningar och hon ville till och med ligga i Ellas bur - hon som annars är så emot burvistelser.


Saknas det bilder på Ella? Ingen fara, hon får ju fyra filmade lopp istället...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards