Alla inlägg den 11 januari 2013

Av Malin - 11 januari 2013 15:08

Efter flera veckors ofrivillig agilityvila har vi rivstartat denna vecka: i onsdags var vi äntligen på Sthlm hundsportcentrum i Väsby och i dag ordinarie ridhusträning. Framförallt stackars Siri med all hennes energi behövde detta märker jag, och även jag och Ella tyckte det var skönt att röra lite på fläsket.


Väsbyhallen var en angenäm upplevelse, härligt att kunna köra i strumplästen och att det är RENT. Siri verkade inte bry sig alls om det nya underlaget men Ella tappade lite fart i slalom - det är ju där jag ofta märker skillnad när hon är ovan vid ett underlag, och det är ju lite skillnad mot ridhussanden. Siri fick göra den nedsänkta gungan utan hjälper och tyckte hon gjorde det bra även om hon kanske saktade in lite tidigt om man nu tänker tiondelar på banan... Jag tränade ihop med Jenny och hennes Fiona samt en tjej med kooiker. Vi avslutade med en bana och hundarna skötte sig bra, jag kände mig däremot klumpig ibland. Men jag fick återigen bekräftat att kl 4-5 ingångar på slalom är lite klurigt för Siri, hon hoppar gärna första porten då.


Idag var vi tre i ridhuset, vi byggde upp en handlingkombination, en hoppraka samt slalom. Tränade "fram" resp "kort" (sväng tillbaka) med Siri, det senare var lite ringrostigt märkte jag. Hinderhöjden låg på 30 eller strax över när vi plockade fram och jag avstod från att sänka även om jag såg att det påverkade Siris fart. Det är så lätt att sänka för att det är självbelönande iom mer flytiga, snabba lopp, men tävlingshöjden är ju som den är och eftersom hon har rivningstendenser är det nyttigt för henne att få hoppa lite högre. Roligast under träningen var iaf när jag lade in lite skick och stick-tänk med Ella och fick in ett par blindbyten i handlingkombinationen, nä inte ska hon pensioneras redan!

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards