Alla inlägg den 7 juli 2013

Av Malin - 7 juli 2013 09:34

 

Andra klass 2-tävlingen för Siri och det kändes mycket bättre än sist, nog klarar vi lite klurigheter minsann! Felfritt och en tredje plats i hopploppet, tyvärr dock bara två pinnar som delades ut och vi var två ynka tiondelar från andraplatsen - gissa om jag har granskat loppen för tidsbesparingstillfällen, och hittat en hel del. I agilityloppet gjorde hon sitt snyggaste kontaktfält hittills, sen lyssnade hon dessvärre inte på gungkommandot och gasade bara över den trampolin-style så jag tog en frivillig disk där. Men sen klarade vi massor av svåra saker innan jag släppte henne på slutet och det blev ytterligare en disk - men hoppas och tror att jag varit mer noga om vi inte redan var diskade. Men starterna, jösses! Först tjuvstartar JAG i hoppklassen och har nog bara tur med att Camilla blåser innan Siri tagit första hindret, och sen missar jag hennes lilla tjuvande i agilityklassen. Insåg på denna tävling att jag absolut inte ska sätta mig på huk och klappa på hunden innan jag går in för start, blir så otroligt vimmelkantig när jag reser mig igen och det är ingen bra början på ett lopp...


Ingen av oss var på topp denna kväll, jag förkyld och Siri värmepåverkad samt lite dålig i magen, så snabbare ska det gå i Karlstad nästa helg! Grattis till Kickan och Ärtan som VANN första agilityklassen, superbra var ni! Och tack för trevligt sällskap allt Nackafolk!


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards