Alla inlägg den 26 oktober 2011

Av Malin - 26 oktober 2011 17:51

Irriterande nog har jag förlagt min kamera, så jag har inga fina höstbilder på vovvarna att visa... Hade tänkt ha med den både igår och idag, men den syns ingenstans - förmodligen i nån väska jag inte brukar använda.


Igår tränade jag på Nacka BK med Kickan och noffarna, främst agility men vi mjukstartade också upp våra rallykarriärer med de äldre hundarna. Siri fick träna hoppteknik, tyvärr med lite för tajt mellan hindren insåg jag vid filmanalysen - det är därför det är viktigt att filma... Vi körde slalom och hon satte en supersvår ingång då hon var tvungen att springa förbi nästan hela för att komma till ingången, såg att hon verkligen tänkte på vägen dit och sen tog rätt beslut! Jag var "hård" mot henne när hon inte ville göra platta tunneln, lyfte den inte alls utan bara felade varje gång hon sprang förbi, och efter flera försök gav hon upp och gjorde den fint flera ggr. Sen testade jag köra running från fullhöjd, men fick för höga träffar så vi ska gå tillbaka till lägre höjd och försöka höja gradvis. Ella fick köra hoppteknik, slalom, tråcklingar och så lite rallyövningar förstås och hon var glad och duktig på allt!



 


Idag lade jag återigen spår åt dem och ökade svårigheterna för Siri rejält: första gången med blod, ca 100 m spår med mjuk vinkel och liggtid på 1-1,5 timme. Första spåret gick hon superfint, förutom där det korsade en stig som någon uppenbarligen gått på under liggtiden, det fixade hon inte. Andra spåret blev väldigt rörigt, vet inte om det var vindförhållandena eller att hon var för trött men inget vidare hur som helst. Hon är iaf klart tänd på att spåra nu, nästan för mkt för det blir ljud inför spårstart... Däremot var intresset för klöven större än i måndags. Även Ella, som fick ett 500 m spår med flera vinklar och ett bloduppehåll, var lite övertaggad inför starten. Suck, vet inte om jag törs komma med mina spåridioter på ett anlagsprov? Ella vill numer bära klöven tillbaka efter spåret, vet inte om det beror på de fixade tänderna eller konkurrensen med Siri?


Nu är hundarna slutkörda och vi ska ta det lite lugnare imorgon, iofs träningsgrupp på kvällen men innan dess är det vila som gäller iaf. Helt ot så fick jag tag på mandelpotatis till ett överkomligt pris häromdagen så jag lagade farmors klassiska "korv i vitsås" - har gjort den nån gång förut med vanlig potatis, men oj vad fantastiskt mkt godare det blev med det rätta. Smakade som norrbotten ska!

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards