Alla inlägg den 5 oktober 2011

Av Malin - 5 oktober 2011 15:48

Igår mitt på dagen märkte jag att nåt inte var helt ok med Ella, hon verkade lite missnöjd och hade svårt att komma till ro. Senare ville hon inte heller hoppa upp i soffan eller gå i trappor, men jag tog det först inte så allvarligt då Ella är en första klassens pjoskhund som får jätteont av minsta småsak. Men när hon i morse fortfarande rörde sig stelt och inte kunde hoppa så blev jag orolig att det var något med ryggen - ringde till Farsta djurklinik och fick svaret av en sköterska att det mkt väl kunde vara ett diskbråck och jag fick tid senare på dagen.


Nervös väntan och sen försiktigt bära ut hunden till bilen och från bilen till djurkliniken (hon kunde absolut inte gå enligt eget tycke) med en klump i halsen. Veterinären som undersökte henne kunde dock snart utesluta diskbråck eftersom hon inte hade nån akut smärta i ryggen, däremot reagerade hon både på rygg- och magsidan ganska långt bak. Blodprover och temp togs men allt var normalt, vi blev också utskickade för att ta urinprov och jag lyckades samla upp några droppar från en väldigt förnärmad Ella - tur det, för där låg svaret! Hon hade inte ryggont utan en bakteriell uvi... Jättemärkligt att hon inte visat nån ökad nödighet, men när jag vet om det kan jag se tecken, som att hon kissat oftare och att Siri varit väldigt intresserad av fläckarna.


Så nu får mitt lilla skrutt vila och antibiotika så ska hon snart vara på banan igen! Och hon förtjänar sin plats som världens värsta pjoskhund, för nog att uvi kan vara obehagligt, men att inte kunna gå...?


Annars har allt varit som vanligt, men jag har kännt mig trött och lite håglös, därav bloggbristen. Siri gör otroliga framsteg i agilityn varje vecka, det är det bästa som händer just nu. Igår på kursen körde vi balans på fullhöjd, 12-pinnarsslalom, tråcklingar och en bana med byten i, allt bara flyter på så perfekt det kan vara!

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards