Direktlänk till inlägg 17 november 2011

Grattis Ella!

Av Malin - 17 november 2011 17:39

  

Idag fyller Ella 7 år och är nu nog en riktig hundtant, det har varit på g ett tag men när man fyllt veteran har man full rätt till tantfasoner, som att ogilla unghundar, högljutt påpeka att man blivit förfördelad samt att ha egna åsikter om när man behöver lyssna på matte... 


Hon firades i alla fall på det bästa sätt jag kan komma på, med viltspår! Åkte till Visättra och lade spår i skogen till båda hundarna, och mötte sedan upp med Ida och hennes grabbar. Vi började med lite träning på plan medan mina spår låg till sig, Ella fick träna fotgående samt fjärren och blev riktigt i gasen av att Ida ställt ut en ruta på plan. Drog fram ett par hinder och körde en bakombytesövning med Siri, gick helt ok med bara en fulsnurr. Sen bar det till skogs, kanske lite väl långt för stackars lilla Ari - fast han klagade inte... Siri fick ett längre och svårare spår än tidigare och jag tyckte hon löste det jättefint, hon spårar lugnt och noga men gillar inte att hitta klöven utan vill hellre fortsätta. Ellas spår blev en riktigt workout, när jag lade det började det så fint med tät granskog och mossa men man kom snart till en brant som det bara var att klättra upp och sen ned för, för att upptäcka att det sen bara var en liten bit till nästa brant... Jag var tvungen att släppa linan när jag skulle ta andra snitseln och sen tog det ett par hundra meters joggande efter henne för att få tag på den igen, hon löste hur som helst spåret utmärkt på egen tass och bar stolt tillbaka klöven till vårt läger!


Hundarna har snarkat i soffan sen vi kom hem, men ikväll firar vi ytterligare med torkad vom som efterrätt - ja, bara hundarna alltså... Massor av kramar och pussar ska hon självklart också få, min allrafinaste Ella!  


 

Stolt spårhund med sitt byte - att hon inte ser så glad ut beror på att Siri är för nära och intresserad för hennes smak... My precioussss...


 
 
iDa

iDa

18 november 2011 08:27

Fina Ella! Och vilken fin bild med skogen i bakgrunden. Såklart de får bete sig lite som de vill på äldre dagar, det är ju självklart att de ska ha lite extra privilegier då, oavsett hälsotillstånd. ;) Finns bilder från gårdagen på min blogg, mailar bättre format utan text om du vill. :)

http://www.spralleman.com

 
Rasmus

Rasmus

18 november 2011 12:59

7år är väl ingenting och ser man så snygg ut som du, så ska man rikta nosen högt upp i skyn. Klart som fanken att du inte vill dela med dig av din precious, fattas bara, he.

Grattis på sin stora dag. Vov och Kramiz

http://papillonbus.bloggplatsen.se/

 
Marre :(

Marre :(

18 november 2011 13:02

Tyvärr får man här nog hoppa över lördagens träningsträff då man här fått nackspärr, otur, nä, skojar du... Blir så lack så jag snart kreverar här:(

Men när man här blir bra, så hör jag av mig direkt!

Trevlig helg och ha det gött. Kramiz

http://fototolig.bloggplatsen.se

 
Marre

Marre

18 november 2011 16:12

Absolut och hoppas här då det skulle vara kul :)

Kramiz

http://papillonbus.bloggplatsen.se/

 
Marre

Marre

19 november 2011 08:53

Trist men sant .( Galet trött här för en träff och ännu mindre för träning. Huvudet känns som en ballong och ögonen går i kors. Så här ska vilas med varma vetekudden. Hoppas på bättring till nästa helg, så vi kan ses då.

Ha det gött. Kramiz

http://papillonbus.bloggplatsen.se/

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 11 januari 2019 20:48

Till minne av Ella (2004-2018) och lilla Siri (2010-2018). Jag hoppas att jag aldrig behöver uppleva något liknande än detta år, där vi slitits mellan strimmor av hopp och djup förtvivlan. I somras fick jag slutligen ta farväl av först Ella, seda...

Av Malin - 7 oktober 2017 16:31

Det har varit tyst här ett bra tag, och det har sin anledning. I början av juli blev Siri plötsligt väldigt seg och ville inte promenera. Vi har valsat runt i djursjukvården ett bra tag. Hos veterinär kammade vi noll, utan fick höra dumheter som att ...

Av Malin - 6 juni 2017 15:57

Nu har vi tävlat två helger i rad, och har inga resultat med oss - tre diskningar och en rivning. Men jag är nöjd med mycket, tycker att det känns bra att köra Siri och framförallt har jag faktiskt nått framgång i mitt senaste projekt: tyst och behär...

Av Malin - 15 mars 2017 18:18

Uttrycket "Great dog, shame about the handler" gäller inte bara för agility blev jag varse på kursavslutningen i nosework igår. En fantastisk liten sökhund har jag, men matten får (iofs i gott sällskap) gömma sig under skämskudden för dålig förmåga a...

Av Malin - 25 februari 2017 16:49

Börjar så smått äntligen återvända till livet efter 3 veckors(!) virusinfektion. Eller, själva sjukan var över på en vecka men sedan följde rethosta och fram till bara ett par dagar sedan fick jag inte sova en hel natt. Skönt när jag nu kunnat flytta...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards