Alla inlägg den 1 augusti 2011

Av Malin - 1 augusti 2011 16:05

 

Tog ett tag att komma igång idag, vi är alla utmattade efter helgen som spenderades i Vadstena. Det var mamma + sambo samt syster + sambo som var med på resan utöver oss. Vi bodde alla på ett mysigt litet B & B precis i utkanten av staden, ett hundanpassat ställe med rejäl rastgård och promenadväg nära intill. Tyvärr missade jag helt att ta bilder, både på utsidan och insidan men det var jättegulligt!


Första kvällen tog vi en promenad runt i staden och längs med vattnet, samt åt middag på uteservering, hundarna med förstås! På lördagen som började grått fick hundarna ha lite tråkigt i bilen medan vi gick en guidad tur på klostermuseet och fick lära oss det mesta om traktens storhet den heliga Birgitta - om inte annat var hon en riktig krutgumma, som födde 8 barn, duperade kungligheter, gick till fots till Rom och ändå uppnådde 70 år.


Under söndagen hann vi med en 1100-talskyrka, den enligt mig överskattade rökstenen, två stopp vid Tåkern (tranor, massor av grågäss samt en stor älgtjur blev kryssen) samt alldeles för dyr lunch i hålan Ödeshög innan gruppen splittrades. Vi bestämde oss för att inte styra hemåt på en gång utan åkte till ekoparken Omberg där jag varit på biologexkursion för ett par år sedan. Det är en rätt häftig plats där vi upplevde bokskog, artrik slåtteräng samt maffiga stup mot Vättern inom en liten area. Turen blev dock lite mer äventyrlig än jag velat då F övertalade mig att klättra ned i en ravin för att han ville bada, både Ella och jag skrek av skräck under nedfärden medan Siri hade kul och sprang lite extra upp och ned. Tre timmars bilkörning på det och jag kom hem med präktig migrän...


Hann inte blogga i förra veckan, men vi har tränat lite slalom, dels hos mamma och dels hemma. Det har varit lite upp och ned, vissa pass katastrofala och andra felfria. Har tyvärr flera ofilmade men fick det på gården på bild iaf, där hade jag valt att gå tillbaka till bara en port i början, då vi haft uppehåll och dåliga pass innan.



 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards