Alla inlägg den 21 augusti 2011

Av Malin - 21 augusti 2011 17:57

 

Återigen en varm dag på agilitybanorna, hade önskat att det var lite kyligare som tidigare i veckan, men man ska inte klaga - hellre sol än regn iaf... Två hindernollor blev det, men tidsfel i båda och ingen placering, men nöjd ändå! Vi fick sällskap av Marre & Rasmus, som även filmade och bjöd på både bullar och skjuts hem, tackar!  


I agilityloppet (se film nedan) fick vi ynka 0,63 fel och den tiden hade vi definitivt kunna hämta in på flera olika ställen under loppet, för det var inte optimalt vare sig handlingsmässigt eller vad gäller framåtdrivet i Ella. Jag hade glömt den torkade vommen hemma, erbjöd henne skinkmacka istället men jag tror inte det smällde lika högt. Hopploppet finns tyvärr inte på film eftersom dumma jag glömde instruera Marre hur linskyddet tas bort, men jag gjorde en banskiss med reservation för minnesfel. Den banan var oerhört kul att köra med flera möjligheter till skick-&-stick och jag tordes göra två blindbyten på raka tunnlar vilket jag är nöjd med. Kändes som Ella fick upp farten rätt bra efter en lite trög start, men drygt fyra tidsfel iaf. Siri fick leka med Rasmus, köra torrhandling samt lite på framhoppningshindren, som hon dock förväxlade med slalom - ett hinderstöd = en port tyckte hon!



  Hoppbanan, som jag minns den...


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards