Direktlänk till inlägg 22 april 2012

Månadsfirande

Av Malin - 22 april 2012 10:41

Idag är det exakt en månad sen Siris operation, tänk vad tiden ändå flyger! Sista dosen Rimadyl igår och förhoppningsvis klarar hon sig bra utan den nu. Det har inte blivit några sulkypromenader senaste dagarna, har varit för kyligt för att jag vill ha henne stillasittande ute, märklig vår detta?


För att hålla henne nöjd har jag börjat träna lite olika stillsamma övningar, apporteringen går väl inte framåt som önskat men hon blir trött av träningen och nu har jag börjat lära in vacker tass, kanske nåt man tänker att alla hundar kan men eftersom jag aldrig förstärkt framtassrörelser var jag tvungen att ta hjälp av en target för att få beteendet. Har planer på nån form av luktdiskrimineringsträning, kanske tepåsar, men har ännu inte orkat förbereda för det. Vi har också jobbat en hel del på koppelpåsättning i samband med promenaderna, hon har alltid varit lite undvikande inför att få på halsband eller sele men nu när hon har massor av energi har det blivit värre än på länge, hon duckar för halsbandet och smiter undan och bisarrt nog blir det värre ju mer hon vill ut - är hon ivrig och uppspelt vill hon inte på några villkor få det på... Men nu har jag tagit tag i det ordentligt genom att tyst och lugnt vänta ut att hon kommer fram och sen står still när jag sätter på det, och sen belöna med en godbit. Och nu börjar det likna något, även om hon kan börja med att sprätta lite om hon är uppjagad så kommer hon fort på vad som förväntas.


Ella har fått dåligt med motion eftersom jag inte orkat ta ut henne på separata rundor nu när sulkyn står inne. Hon får förstås också träning i form av lydnads- och rallylydnadsövningar men jag märker att hon blir lite överspänd och grinig av bristen på stimulans, och olydig är hon också nu. Ska försöka ge henne en rejäl egenpromenad idag så hon får springa av sig lite.

 
 
Marre & Rasmus

Marre & Rasmus

24 april 2012 20:29

Härligt och här ser man också framåt efter en omtumlande helg som jag här nu lagt långt bakom mig.

Här tävlas den 27 sen får vi se om det blir nått mer tävlande för lillen här då hältan åter visat sig, inget roligt alls och börjar nu misstänka att han ifrån allra första början blivit galet felbehandlad då dom inte tyckte att han skulle vara lindad för och efter två veckor ändra sig. Enligt vetten är han nu helt återställd, men varför haltar han så fort han har sprungit eller lekt en stund, frågar man sig här?

Här hålls redan alla tummar för er och vore roligt att nån dag träna lite rally ihop, så du också får se hur han går efter en stunds träning.

Kramiz

http://papillonbus.bloggplatsen.se/

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 11 januari 2019 20:48

Till minne av Ella (2004-2018) och lilla Siri (2010-2018). Jag hoppas att jag aldrig behöver uppleva något liknande än detta år, där vi slitits mellan strimmor av hopp och djup förtvivlan. I somras fick jag slutligen ta farväl av först Ella, seda...

Av Malin - 7 oktober 2017 16:31

Det har varit tyst här ett bra tag, och det har sin anledning. I början av juli blev Siri plötsligt väldigt seg och ville inte promenera. Vi har valsat runt i djursjukvården ett bra tag. Hos veterinär kammade vi noll, utan fick höra dumheter som att ...

Av Malin - 6 juni 2017 15:57

Nu har vi tävlat två helger i rad, och har inga resultat med oss - tre diskningar och en rivning. Men jag är nöjd med mycket, tycker att det känns bra att köra Siri och framförallt har jag faktiskt nått framgång i mitt senaste projekt: tyst och behär...

Av Malin - 15 mars 2017 18:18

Uttrycket "Great dog, shame about the handler" gäller inte bara för agility blev jag varse på kursavslutningen i nosework igår. En fantastisk liten sökhund har jag, men matten får (iofs i gott sällskap) gömma sig under skämskudden för dålig förmåga a...

Av Malin - 25 februari 2017 16:49

Börjar så smått äntligen återvända till livet efter 3 veckors(!) virusinfektion. Eller, själva sjukan var över på en vecka men sedan följde rethosta och fram till bara ett par dagar sedan fick jag inte sova en hel natt. Skönt när jag nu kunnat flytta...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards