Alla inlägg under april 2012

Av Malin - 6 april 2012 14:45

En liten snutt vinter till alltså, hoppas det är den sista för nu vill vi ha vår! Blev så glad igår när jag såg både blåsippor och vitsippor samsas i skogsbacken, så detta var inte välkommet. Passar väl ok idag då vi ändå har vilodag, jag är förkyld och har dessutom nackspärr så då håller aktiviteterna till ett minimum. Finns ännu en anledning att ta det lugnt för efter två dagar med lite ökad motion så har Siris hälta förvärrats och det är bara att återgå till stillsamma rastningar tills jag ser en förbättring igen. Men vetten så att bakslag var oundvikliga och att jag inte skulle vara rädd för det. Siri har iaf uppskattat de lilla mer hon fått, igår bar jag henne ned till grönområdet för första gången sen operationen och hon fick gå bitvis och åka armen bitvis. Hon blev lite väl uppjagad men inte konstigt efter många dagars tristess... Jag har varit duktig och gått med Ella separat, och hon blir så glad över det: vill leka med mig till och med!


Även om det fungerar ok att bära omkring på Siri är det rätt begränsande och jag är på jakt efter en billig sulky att köra henne i, men de är populära och försvinner från Blocket lika fort som de kommer upp. Tycker det inte borde vara omöjligt att hitta men än har jag inte fått napp.

Av Malin - 3 april 2012 15:44

Stackars Ella har det fortsatt att vara, efter en härlig skogstur i söndags sov hon några timmar och kunde sedan knappt gå! Skrek när jag försökte lyfta henne och var väldigt illa till mods, fick inte ens ut henne på kvällsrastning. Det onda verkade sitta i manken och högra skuldran vad jag kunde se (undersökte inte allt för ingående när hon hade så ont). Gick till sängs med en klump i magen och var rädd för ytterligare ett akutbesök hos vet men nästa morgon var hon mkt bättre, lite låg och försiktig men jag kunde inte upptäcka nån direkt smärta eller hälta. Idag är hon helt sig självt igen, men vi tar det piano några dagar ändå för säkerhets skull. Dessutom har nu Siri börjat intressera sig för sitt sår, som visserligen är igenläkt men en idogt slickande hund kan ju ställa till med skada ändå, vilket då medför att hon får vara trattmonster ytterligare ett par dagar.


Idag har jag haft en första telefonuppföljning med vetten sen operationen. Han tyckte det lät bra att hon inte haltar så mkt längre, det går stadigt framåt. Jag får sakta öka promenadlängden nu, så länge jag kollar på henne och ser vad hon orkar. Han tyckte också det var helt ok att hon får gå som hon vill inomhus, det var bara bra att hon rör sig i lagom mängd då alltför strikt vila också är negativt för återhämtningen. Tror det var besked som Siri kommer uppskatta! Jag ska även börja med böjövningar av leden, får se hur hon kommer reagera på det... Apropå det så ringde vetten från Södra förra veckan för att höra hur det gick, då jag ju hade avbokat deras uppföljningstid. Det var väldigt trevligt att han är såpass engagerad tycker jag, men kändes nästan lite skamset att förklara att jag dissat dem för en annan klinik. Fast det borde jag inte vara då jag är jättenöjd med det valet!


Annars har vi ägnat det kyliga vädret åt storstädning av kylskåpet, vilket var ett mycket större åttagande än jag trodde, blev ett par svettiga timmar trots att vi var två om det. Men nu är det renare än någonsin på alla håll och kanter, dock lyckades jag ha sönder lampan så det är för mörkt att se den härliga strålglansen därinne... Jag har även städat och arrangerat om det tillfälliga möblemanget i vardagsrummet, bland annat då vridit på buren ett kvarts varv - och Siri som vägrat gå i närheten av den efter först tidens instängning tycker plötsligt att det är en utmärkt liggplats! Gjorde den lilla förändringen att hon ser det som en annan sak eller är hon, som F föreslog, en stark anhängare av Feng Shui? Det får vi nog aldrig veta...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards