Direktlänk till inlägg 3 juli 2012

Åsså filmerna då!

Av Malin - 3 juli 2012 10:20

Dåså, filmerna fixade för hela helgens tävlande.


LÖRDAG

Hopp 3: Helt ok lopp men ett missförstånd gör att Ella svänger åt fel håll efter ett hopp och det blir lite förvirring - ändå bara 1 sek tidsfel så vi hade klarat tiden utan det...

Agility 3: Underbar bana, jättekul att köra! Tyvärr hade jag precis haft migrän ett par timmar och var inte på topp. Vi diskar oss när Ella tar ett lockande hopp istället för slalom, jag var rädd att dra henne förbi första porten så blev otydlig åt andra hållet istället.


SÖNDAG
Hopp 3: Upptäckte till min fasa att jag gått banan fel när klassen startade! Tack och lov hade jag inte så tidigt startnr och kunde därför plugga in rätt från sidan av. Hindernolla men ingen superfart, sen är jag för sen så vi krockar efter en tunnel. Nuddade inte Ella men hon blev rädd och kastade sig undan, klagade sen högljutt resten av loppet...

Agility 3: Nu var vi väldigt trötta och så kom helgens svåraste bana. Diskade oss på exakt samma situation som dagen innan, helt klart en kunskapslucka det där och nåt vi kommer träna framöver. Fortsätter en bit men det blev bara ofokuserat så tar närmsta vägen ut.


Det jag framförallt är nöjd med under helgen är slalom, tycker hon gick riktigt bra genom hela helgen och att det blev lite slarvigt i sista loppet berodde dels på trötthet, diskningen och att jag därför gav henne konstig vinkel in. Imorgon är det lagstart i Gävle så det är bara att pusta ut och ladda om!


 
 
Marre & Rasmus

Marre & Rasmus

4 juli 2012 19:38

Inte vara ledsen å inget konstigt med missar då ni ju faktiskt haft ett långt uppehåll med träningen. Tycker här att det ser bra ut och farten är det då inget fel på. Du ska se att det kommer och gå bättre ju mer ni tränar fast just nu är det bara för varmt. Här badas och leks för hela slanten då träningen ligger i dvala. Den 11 Juli ska Rasmus kollas och då hoppas på bra svar så vi kan gå vidare med fortsättningsmomenten i rallyt. Vad säger du om att starta denna gruppträning i höst? Ja, om nu Rasmus är kapabel att tränas med.

Önskar er en fortsatt trevlig sommar. Kramiz

http://papillonbus.bloggplatsen.se/

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 11 januari 2019 20:48

Till minne av Ella (2004-2018) och lilla Siri (2010-2018). Jag hoppas att jag aldrig behöver uppleva något liknande än detta år, där vi slitits mellan strimmor av hopp och djup förtvivlan. I somras fick jag slutligen ta farväl av först Ella, seda...

Av Malin - 7 oktober 2017 16:31

Det har varit tyst här ett bra tag, och det har sin anledning. I början av juli blev Siri plötsligt väldigt seg och ville inte promenera. Vi har valsat runt i djursjukvården ett bra tag. Hos veterinär kammade vi noll, utan fick höra dumheter som att ...

Av Malin - 6 juni 2017 15:57

Nu har vi tävlat två helger i rad, och har inga resultat med oss - tre diskningar och en rivning. Men jag är nöjd med mycket, tycker att det känns bra att köra Siri och framförallt har jag faktiskt nått framgång i mitt senaste projekt: tyst och behär...

Av Malin - 15 mars 2017 18:18

Uttrycket "Great dog, shame about the handler" gäller inte bara för agility blev jag varse på kursavslutningen i nosework igår. En fantastisk liten sökhund har jag, men matten får (iofs i gott sällskap) gömma sig under skämskudden för dålig förmåga a...

Av Malin - 25 februari 2017 16:49

Börjar så smått äntligen återvända till livet efter 3 veckors(!) virusinfektion. Eller, själva sjukan var över på en vecka men sedan följde rethosta och fram till bara ett par dagar sedan fick jag inte sova en hel natt. Skönt när jag nu kunnat flytta...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards