Direktlänk till inlägg 11 juli 2012

Var är tävlingssugen?

Av Malin - 11 juli 2012 14:35

 

Suck, vår enda dag på Slottshoppet imorgon och jag är noll sugen på att åka ottan och köa hela Essingeleden för att tävla agility, all lust är spårlöst väck och jag funderar allvarligt på att stanna hemma - i år ryker hundralapparna på ingenting då jag inte kommer iväg på tävlingar... Kanske dags att agiltypensionera tanten när nu ynglingen snart ska få starta? Men vad lycklig hon ser ut på bilden, även om det inte går lika fort längre kanske hon vill fortsätta?


Annars så överdoserade jag jordgubbar rätt rejält igår, åkte på självplock och fick ihop 6 liter ihop med mamma. Det blev en och annan gubbe i farten, sen med mjölk på eftermiddagen, med glass efter middagen och till sist syltkok på kvällen. Idag har jag återkommande tvångstankar om att sleva i mig sylt med sked och bara ryser av tanken. Jaja, kanske får i mig lite om några dagar när chocken gått över...


 
 
Marre & Rasmus

Marre & Rasmus

12 juli 2012 12:37

WOW, vilken fartfylld å härlig bild… Äh, du ska se att suget efter Agilityn kommer tillbaka när det blivit lite svalare, vem orkar nöta i denna hetta, inte vi här i alla fulla fall, hehe.

Rasmus fisk enligt vetten och hältan har nu hållit sig borta i flera veckor, men så har vi också inte gjort ett nadda, tja, lekt och promenerat så klart. Här är man glad och ska sätta igång med träning fast inte först i höst.

Ha en fortsatt trevlig sommar. Kramiz

http://papillonbus.bloggplatsen.se/

 
Marre & Rasmus

Marre & Rasmus

13 juli 2012 10:12

Vi tassar tyst in och önskar en fin helg. Kramiz

http://papillonbus.bloggplatsen.se/

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 11 januari 2019 20:48

Till minne av Ella (2004-2018) och lilla Siri (2010-2018). Jag hoppas att jag aldrig behöver uppleva något liknande än detta år, där vi slitits mellan strimmor av hopp och djup förtvivlan. I somras fick jag slutligen ta farväl av först Ella, seda...

Av Malin - 7 oktober 2017 16:31

Det har varit tyst här ett bra tag, och det har sin anledning. I början av juli blev Siri plötsligt väldigt seg och ville inte promenera. Vi har valsat runt i djursjukvården ett bra tag. Hos veterinär kammade vi noll, utan fick höra dumheter som att ...

Av Malin - 6 juni 2017 15:57

Nu har vi tävlat två helger i rad, och har inga resultat med oss - tre diskningar och en rivning. Men jag är nöjd med mycket, tycker att det känns bra att köra Siri och framförallt har jag faktiskt nått framgång i mitt senaste projekt: tyst och behär...

Av Malin - 15 mars 2017 18:18

Uttrycket "Great dog, shame about the handler" gäller inte bara för agility blev jag varse på kursavslutningen i nosework igår. En fantastisk liten sökhund har jag, men matten får (iofs i gott sällskap) gömma sig under skämskudden för dålig förmåga a...

Av Malin - 25 februari 2017 16:49

Börjar så smått äntligen återvända till livet efter 3 veckors(!) virusinfektion. Eller, själva sjukan var över på en vecka men sedan följde rethosta och fram till bara ett par dagar sedan fick jag inte sova en hel natt. Skönt när jag nu kunnat flytta...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards