Alla inlägg den 7 januari 2012

Av Malin - 7 januari 2012 17:49

 

Nu är jag lite småirriterad på mig själv, igår gick anmälningstiden ut för ett lydnadsprov jag planerat in för mig och Ella, skulle blivit klass II-debuten, men så fegade jag ur så det blev inget och vad jag ångrar mig idag... Jag hade ju bestämt att försöka ta LPII iår och då ffa tävla på vinterns ridhusprov, nu finns det bara ett kvar i vinter så frågan är hur det blir med det. Momenten är hyfsat färdiga och jag vet ju att Ella brukar vara stabil på tävling, nä nu var jag dumfeg!


Jaja, desto mer agility har det blivit istället. Igår var vi på ridhusträning, jag var för lite klädd men blev efterhand ändå svettig när jag hastade mellan hundbytena - att träna med två jyckar under tidsbegränsning innebär att man aldrig tar en andningspaus. Ella fick även lite lydnadsmoment med Kickan som tävlingsledare för att se var dagsformen stod, hon var väldigt (över)taggad men hellre lite het på gröten än tvärtom. I själva agilityträningen hade vi en handlingövning med hopp och tunnlar, en slalomövning samt gungan. Siri flög av gungan första vändan, hon hade helt glömt att den tar slut längst ut, men lika glad var hon ändå och sprang den glatt resten av repetitionerna. Båda hundarna kändes härliga i handlingövningen och jag önskar vi hade hunnit köra den mer, det fanns flera varianter man kunde göra utan att bygga om.


Idag var jag på Husdjursmässan för att kolla lite agility, samt allmänt djur och folk. Har inte varit där sen de bytte till Kistamässan, och det var mindre än jag trodde och inte alls så mkt folk som på hundmässorna tack och lov! Hann dessvärre inte med det tåg jag tänkt så jag missade det mesta av första smallklassen, sen blev det lång väntan till nästa. Stötte tur nog på Annelie så fick en pratstund med fika. Gick även ett par varv och kollade på diverse smådjur och fåglar men det var inget som riktigt drog, mässan bjöd på kaninhoppning och illeragility men båda flydde jag ifrån på en gång - det första efter att en stackars kanin totalkraschade i ett enormt hinder, det andra då illerägaren efter en halvminut fortfarande inte fått sin adept genom första hindret... "Hundagilityn", som det omnämndes i annonsen, var iaf sevärd - roliga banor och duktiga ekipage. Det verkade som om de flesta hundar klarade mattan bra, mest problem blev det i slalom då många halkade ur, sen så gick det troll i gungan för en hel del smallhundar - vet inte vad det var men många sprang förbi eller hoppade av, och då är det ju klass 3-ekipage. Kanske blir en lagstart där för oss nästa år? Intressant förresten att sitta omgiven av kommenterande barn - de tyckte Patriks Ina verkade sur och Jockes Amiga rädd, vet inte vad de fick allt ifrån?   

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards