Alla inlägg den 12 januari 2012

Av Malin - 12 januari 2012 15:02

Jag har hela tiden sett Ella och Siri som två motsatser, de är så himla olika på många sätt. Men nu har något hänt, Siri har alltmer börjat ta efter sin förebild - det har hon gjort förr också i viss mån men tydligare nu. Ella vill ju gärna bära något på hemväg och numer får jag då en studsande Siri vid fötterna som påpekar att hon minsann OCKSÅ vill! Hon är dock inte lika intresserad av att bära och släpper ofta vanten om något dyker upp, men mer och mer ser hon till att hålla i den så länge Ella har en. Och när vi gick ut med mamma i Stallarholmen, där Ella bara vill gå om det är i skogen, så gick Siri precis som henne och trampade oss i hälarna... Undrar om hon kommer påverkas alltmer av Ella medan hon mognar?


Igår passerade vi platsen där hon blev skrämd av raketer och oturligt nog så small det igen precis då, inte nära men uppenbarligen var platsen känslig för hon flög i luften och gick sen med svansen mellan benen resten av vägen hem. Usch, hoppas verkligen jag får bukt med det för jag hade planerat MH och viltspårskarriär... Hör hon smällar hemma eller i skogen reagerar hon iaf inte så mkt, kan lyfta på huvudet vid första smällen men ignorerar resten. Irriterande nog har jag tappat bort fyrverkeri-cd:n, skulle vara intressant att se om hon reagerar på den.


Idag passar jag, precis som i måndags, Tinas labbar och det är lugna gatan just nu efter promenader och tiggande vid lunchen. Ella är irriterad över deras närvaro och Siri tycker det är mysigt att tramsa med Freddie. Imorgon är det fredag den 13:e och utöver det en väldigt speciell dag, då Siri fyller agilitymyndig! Oj, vad 18 månader susade förbi fort...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards