Alla inlägg den 8 november 2012

Av Malin - 8 november 2012 15:02

Känns som jag haft nån förbannelse light över mig denna vecka, små saker går ständigt snett och gör mig alldeles utmattad... Nu vet jag att flera vänner har värre saker att hantera så ursäkta gnället men måste skriva av mig!


För det första har jag sovit dåligt några dagar, vilket i sin tur kan vara förklaring till andra dumma saker som gått snett men inte allt. Sen startade det i måndags med att min nya jackas dragkedja gick sönder, bara tre veckor efter inköpet. Självklart kan jag returnera den, kruxet är då bara att jackan inte finns kvar till försäljning och alltså inte går att byta, och jag vill ju ha just denna jacka! Det var faktiskt, tro det eller ej, TOLV år sedan jag köpte ny civiliserad höst/vinterjacka (hundkläder räknas alltså inte) och när jag nu hittat en som är nästan perfekt så vill jag inte bli av med den... Jaja, ska höra med butiken om ev dragkedjebyte eller ersättning för att lämna in den.


I tisdags lånade jag syrrans bil för att kunna träna och hinner bara hem så går låsbrickan sönder och bilen kan inte låsas. Får köra tillbaka till dem för att testa reservnyckeln men inte heller den funkar. Hemma igen får jag veta att det går att få fram ett nyckelhål under handtaget så får stå med skruvmejsel i de kalla vindarna och gräva fram det. Lyckades, men vid det laget var jag så kall och trött att jag bara körde ett kort och oinspirerat kontaktfältspass med Siri som inte ens gick särskilt bra...


Igår gick jag ut utan nycklar och med urladdad mobil, så fick vänta i kylan innan en granne kunde släppa in mig. Idag åkte jag hem från Högdalen utan matkassen, vilket var extra allvarligt då jag dumt nog slängt ned min mp3-spelare i den också... Bara att slänga sig på en buss tillbaka och jag fick tag på kassen men tog en massa tid och energi. Sen har jag utöver detta spräckt tre naglar på tre dagar, slagit mig på alla möjliga vis och bara allmänt tappat sugen. Vad blir nästa bakslag? Nu ska jag bara stanna hemma resten av dagen och hoppas på minimalt strul, dock har vi tvättid ikväll så kanske blir nåt plagg borttappat eller förstört?

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards