Alla inlägg den 10 november 2012

Av Malin - 10 november 2012 15:36

 

Idag har vi en sån här dag, för igår var vi på ridhusträning och idag är det bara grått och trist ute. Vi blev bara två som kom på träningen men det passade rätt bra för jag ville mest nöta slalomingångar med Siri och det gjorde vi minsann! Ställde på ett 8-pinnars med ett ansatshopp och så jobbade vi med olika vinklar. Gick faktiskt riktigt bra, det enda hon hade problem med var "kl 4", då missade hon första gången och sen när jag dessutom testade göra det med bakombyte fick hon svårt och trycktes bort från ingången flera ggr i rad. Men hon jobbar på bra, blir riktigt förbannad istället för uppgiven och så nöjd när hon äntligen gjorde rätt och blev belönad. Alla andra vinklar satte hon utan bekymmer så det känns bra även om vi behöver vidare träning. Ella fick också träna lite luriga slalomingångar men även lite lydnad - och hon var så himla pigg och glad att jag fick upp lite motivation där igen, kanske ändå ska satsa på en klass 2-start i vinter?


Och lilla fröken fräs har roat sig medan jag haft mina dåliga dagar. I onsdags lekte hon först "med" Freddie och sen med grannens lilla blandrashund, hon var helt slut på kvällen. Och i torsdags så smet hon upp på bordet och satte i sig en tredjedels rå köttfärsbiff när jag vände ryggen till för att tvätta händerna, hm... Dessutom har hon upptäckt att det jag absolut inte vill att hon ska ha är Rambos skvättskydd, så det snor hon så fort hon får chansen och stoltserar lyckligt med bytet. Tur att hon är så söt och charmig...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards