Direktlänk till inlägg 23 mars 2013

Dålig tajming

Av Malin - 23 mars 2013 20:17

 

Nä, det finns förstås inga tillfällen då det passar bra att vara sjuk men ibland känns det som extra dålig tajming. Förra helgen insjuknade F dagen innan han skulle på rollspel, medan jag blir dålig lagom till den efterlängtade agilitystarten i Strängnäs, tänk om det kunde varit tvärtom så vi båda fått göra det vi ville... Skönt iaf att sjukan hade lite inkubationstid så att F är bättre och kan avlösa mig nu när jag varit mer eller mindre däckad i tre dagar. Och roligt att det har gått så bra för de flesta jag känner idag - grattis Maja, Alva, Alice och Carina till pinnarna!


Eftersom veckan, före jag själv stupade, mest bestått av marktjänst åt sjuk sambo har den varit synnerligen stillsam. Men vi var iaf iväg och tränade i Väsbyhallen med Jenny, en bekant till henne och så en bekants bekant. Tyvärr blev väl inte det den bästa träningen då Siri två gånger blev påsprungen av en större hanhund, en gång inne i tunneln och sen när hon belöningskampade med mig. Sen ville hon inte vara med längre, och jag ska vara mer noga i mitt val av träningspartners framöver för inte ok att sånt händer. Inte bara dåligt dock, vi fick bra träning på både gungan och platta tunneln, och den senare går väldigt mkt snabbare nu är sist vi tävlade...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 11 januari 2019 20:48

Till minne av Ella (2004-2018) och lilla Siri (2010-2018). Jag hoppas att jag aldrig behöver uppleva något liknande än detta år, där vi slitits mellan strimmor av hopp och djup förtvivlan. I somras fick jag slutligen ta farväl av först Ella, seda...

Av Malin - 7 oktober 2017 16:31

Det har varit tyst här ett bra tag, och det har sin anledning. I början av juli blev Siri plötsligt väldigt seg och ville inte promenera. Vi har valsat runt i djursjukvården ett bra tag. Hos veterinär kammade vi noll, utan fick höra dumheter som att ...

Av Malin - 6 juni 2017 15:57

Nu har vi tävlat två helger i rad, och har inga resultat med oss - tre diskningar och en rivning. Men jag är nöjd med mycket, tycker att det känns bra att köra Siri och framförallt har jag faktiskt nått framgång i mitt senaste projekt: tyst och behär...

Av Malin - 15 mars 2017 18:18

Uttrycket "Great dog, shame about the handler" gäller inte bara för agility blev jag varse på kursavslutningen i nosework igår. En fantastisk liten sökhund har jag, men matten får (iofs i gott sällskap) gömma sig under skämskudden för dålig förmåga a...

Av Malin - 25 februari 2017 16:49

Börjar så smått äntligen återvända till livet efter 3 veckors(!) virusinfektion. Eller, själva sjukan var över på en vecka men sedan följde rethosta och fram till bara ett par dagar sedan fick jag inte sova en hel natt. Skönt när jag nu kunnat flytta...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards