Alla inlägg den 11 maj 2013

Av Malin - 11 maj 2013 17:48

 

Åh, vilken härlig dag vi haft: perfekt väder, trevligt sällskap och tävlingsframgångar! Siri är precis så trött som det ser ut på bilden när jag tvingade henne posera, och hon har nog drömt om agility här hemma i soffan. Det känns som att det verkligen går bra nu, för en vecka sen var vi pinnlösa - nu har vi tre stycken i bagaget, två segrar dessutom eftersom vi gick och vann idag med! Det börjar kännas lite overkligt...


Hopp 1
Vår första klass för dagen, en riktig springbana med en klurighet - linjen tunnel-långhopp-hopp där inget alternativ kändes stensäkert. Jag valde bakombyte men byter för sent och brant vilket tar Siri av linjen och det vinglar rejält, sen får hon inte upp farten igen förrän i slalom. Annars är jag nöjd med loppet förutom den förargliga rivningen, ingen grov heller utan det handlar om nån centimeter - och jag måste ta på mig den för jag ropar "sir sir" helt plötsligt och hon tittar till på mig i hoppet. Jag var ovetande om den fallna bommen och gick på nedvarvningsrunda så nöjd med vår "nolla" innan jag blev nedtagen på jorden av en kompis far.


Agility 1
Fick revansch i agilityloppet istället! Och jo, hon kliver på balansens kontaktfält men med minsta marginal, det syns i slowmotion... Något att träna på framöver, lite mer marginal vill jag ha. Och matte måste verkligen träna att axa i uppförslut, nu hann jag inte med henne efter gungan och återigen lite vingel. Men visst är vi ändå duktiga? Kickan och Ärtan blev trea i samma klass med ett helt fenomenalt lopp förutom ett litet krux som noffan löste med säker tass, det gjorde allt ännu roligare!


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards