Alla inlägg den 29 januari 2014

Av Malin - 29 januari 2014 14:33

 

Så skönt att det ibland finns en enkel lösning på ett bekymmer! I ett par veckor har Ella känts lite diffust skruttig, framförallt ville hon inte längre gå långpromenad utan försökte vända eller gena hemåt efter en kort stund, även om vi var i skogen som hon normalt älskar. Hon gick efter mig, såg ynklig ut och jag märkte att hon höll svansen annorlunda än normalt så att det var nån spänning i kroppen. Var inställd på veterinärbesök och att börja utreda vad som kunde felas, men... I förrgår när det iofs var milt men rejält blåsigt testade jag att sätta täcke på henne, trots all päls - och vilken skillnad! Nu är det täcke som gäller utomhus och tanten studsar runt i snön med flaggan i topp, hon har inget emot rejäla långrundor heller.


Nu är det väl stor möjlighet att det är artrosen som gör henne känslig för kyla, så jag ska även se över hennes tillskott. Till exempel har jag inte skaffat nytt nyponpulver sen det gamla tog slut, det ska jag absolut fixa nu för min fina och numer glada Ella-fjanttant! Mamma är också i färd med att sticka en tröja åt henne, tror det blir bra att ha något som täcker armbågarna vid kallare väder.


Sen råkade jag läsa mitt horoskop i Metro igår: "En lätt lösning på ett problem kan ge ett snabbt resultat - men är absolut inget Lejonet ska använda sig av." Haha, tur för mig (och Ella) att jag inte tror på astrologitrams!

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards