Alla inlägg den 17 januari 2014

Av Malin - 17 januari 2014 17:18

Nu så, lilldjuret är utmattat efter två timmars ridhusträning och har inte flyttat sig från soffan sen vi kom hem! En trött hund är en enkel hund, oavsett hur ouppfostrad och odräglig den annars är... Det var rejält kallt idag på morgonen, vilket jag överlever men blir lite jobbigare för tre små frusna hundar, men jag brassade på full värme i bilen så fick tant och farbror sitta där mesta tiden medan jag jobbade med galningen.


Vi körde en kort bana av Eva-Marie som var flytig men med ett par kluriga detaljer. Jag halkade in i mitt vanliga sätt, körde först för avmätt och slarvigt för att sen bli irriterad på mig själv (tror jag måste tända till lite ilsket för att ta i?) och lyckas mycket bättre. Andra omgången var också hindren lägre vilket gav bättre flyt, hon stoppar upp lite på fullhöjdshinder. Och så verkade hon bli lite matt efter att ha gjort banan ett par gånger, vi ska nog jobba lite mer på hoppmusklerna nu när vintern varit så lugn i år. Måste helt klart jobba på stadgan i slalom, det märkte jag i onsdags också - vill ju helst kunna göra "vadsomhelst" utan att hon går ur! Tränade gungan igen och märkte inga problem, fast gjorde den inte tävlingsmässigt. Hon har bra sug och attityd, såväl i springandet över som banglekar.


Kickan hjälpte mig med filmningen men tyvärr räckte inte batterierna så länge, det blev bara de första rundorna på fullhöjd som kom med.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards