Direktlänk till inlägg 12 juli 2011

And so it begins...

Av Malin - 12 juli 2011 09:28


...ja, Siris slalomträning alltså! Lånade ett par pinnar på klubben igår och körde ett pass med att bara värdeladda första porten hemma i vardagsrummet. För en timme sin blev det ett andra pass, nu med pinnarna på 8 och 2 - hon lär sig snabbt och senare idag planerar jag flytta ut träningen så vi får mer svängrum. Ett pass till med godis, sen ska jag använda leksak så vi får upp riktigt driv. Filmade lite igår men det var för trångt för att det ska bli nåt som är värt att se, när vi tränar ute ska jag filma förhoppningvis varje träningspass.


I helgen var vi på bio på lördagsem (bra ställe att ta skydd när det är varmt) och skulle på utflykt i Visättra på söndagen. Hann träna lite rc, sen satte regnet fart och vi fick kura i klubbstugan hela familjen. När det mattats lite så gick vi elljusspåret i rask takt och tog oss sedan direkt hem, och då blev det förstås uppehåll... Igår var vi på utflykt i Balingsta igen, folktomt men lite för kallt för att bada. Det var bara Siri som hoppade i en gång...


Bilden på mig och Ella är från Kanonsabotören, snodde den från Sandras blogg. Tur att man har kompisar som är bra på att fota, så man kan få lite snygga fartbilder också.

 
 
Kickan & noffar

Kickan & noffar

12 juli 2011 13:17

ser fram emot film! :)

http://vuvven.blogspot.com

 
Marre & Rasmus

Marre & Rasmus

12 juli 2011 13:26

Det var en fin bild och här ser man också framemot film :)

Snabbt lilla Siri nöter in. Här har man tidigare kört slalom, men det går fortfarande trögt och så ska han så klart titta på mig också o det gör ju inte farten snabbare precis , suck.

Jisses så många utflykter ni gör. Här orkar man knappt andas då det är för varmt för min smak, hu. Men så är jag också en höst/vinter/vår tant, hehe :)

Kramiz

http://papillonbus.bloggplatsen.se/

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 11 januari 2019 20:48

Till minne av Ella (2004-2018) och lilla Siri (2010-2018). Jag hoppas att jag aldrig behöver uppleva något liknande än detta år, där vi slitits mellan strimmor av hopp och djup förtvivlan. I somras fick jag slutligen ta farväl av först Ella, seda...

Av Malin - 7 oktober 2017 16:31

Det har varit tyst här ett bra tag, och det har sin anledning. I början av juli blev Siri plötsligt väldigt seg och ville inte promenera. Vi har valsat runt i djursjukvården ett bra tag. Hos veterinär kammade vi noll, utan fick höra dumheter som att ...

Av Malin - 6 juni 2017 15:57

Nu har vi tävlat två helger i rad, och har inga resultat med oss - tre diskningar och en rivning. Men jag är nöjd med mycket, tycker att det känns bra att köra Siri och framförallt har jag faktiskt nått framgång i mitt senaste projekt: tyst och behär...

Av Malin - 15 mars 2017 18:18

Uttrycket "Great dog, shame about the handler" gäller inte bara för agility blev jag varse på kursavslutningen i nosework igår. En fantastisk liten sökhund har jag, men matten får (iofs i gott sällskap) gömma sig under skämskudden för dålig förmåga a...

Av Malin - 25 februari 2017 16:49

Börjar så smått äntligen återvända till livet efter 3 veckors(!) virusinfektion. Eller, själva sjukan var över på en vecka men sedan följde rethosta och fram till bara ett par dagar sedan fick jag inte sova en hel natt. Skönt när jag nu kunnat flytta...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards