Direktlänk till inlägg 18 juli 2011

Mer slalomfilm

Av Malin - 18 juli 2011 19:24

Idag var vi ute på gården i två pass, på morgonen gjorde jag det sista med bara en port och fokuserade på ingångar ca kl 1-5, de Siri har haft svårast för. Tyvärr finns det ingen film för jag orkade inte släpa med kameran, men det kändes toppenbra och ni får tro på mina ord... Gårdens två mest hundentusiastiska barn iakttog träningen, följde med hem och sen ut på promenad, som började trevligt med bärplockning (vi har smultron, blåbär och hallon runt knuten) men sedan fick avslutas hastigt då Ella lyckades smeta in hela sig i lös hundavföring - vi gick raskt hem med Ella på behörigt avstånd raka vägen till badkaret för dubbel schamponering.


Ett par timmar senare var det dags för dagens andra träning, denna gång med kamera och två portar. Jag var egentligen för trött, det var kvavt och allt kändes jobbigt. Tyckte det gick hyfsat att sätta på andra porten, men när jag tittar på filmen kändes det mkt bättre än så - jag tyckte Siri var rätt flamsig och oengagerad men det var nog mitt humör det var fel på... Döm själv! Gjorde ingångarna rätt lätta men flyttade ihop och vred upp portarna inför varje repetitionsomgång (tre st). Nog kan vi få ihop ett rakt fyrapinnarsslalom innan veckan är slut! Fast imorgon ska jag på visit och under helgen är vi bortresta, det ger tre träningsdagar till.



 

 
 
Sandra & Keep

Sandra & Keep

18 juli 2011 20:00

Jätte snyggt! Har inget att tillägga förutom, keep up the god work;-)

http://www.keepiteasy.se

 
Kickan & noffar

Kickan & noffar

18 juli 2011 21:24

SHIT vad duktiga ni är!!! Jag och Ärtan som hade det så svårt med det där steget... Går framåt med raketfart detta ju :-D

http://vuvven.blogspot.com

 
Marre & Rasmus

Marre & Rasmus

20 juli 2011 08:47

Nog går det i raketfart allt och tycker också att ni är duktiga men så är ju matte en Agility instruktör också :)

Jo, det blir en hel del Rally här just nu, men vill man komma nån vart så gäller det att stå i, hi.

Ha det gött. Kramiz
Förresten, 19.00 Ikväll ska här nötas ute på SSBK, ska ni me?

http://papillonbus.bloggplatsen.se/

 
Ingen bild

Marre

20 juli 2011 09:47

OK, det vore kul o trevligt o få ses igen :)

 
Ingen bild

Marre

20 juli 2011 18:59

Har hittat det förbaskade körkortet nu, hade lagt det i hundjackan bak i ryggfickan, hm. Men då klockan nu är så mycket, så hoppar vi över denna gång :(

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 11 januari 2019 20:48

Till minne av Ella (2004-2018) och lilla Siri (2010-2018). Jag hoppas att jag aldrig behöver uppleva något liknande än detta år, där vi slitits mellan strimmor av hopp och djup förtvivlan. I somras fick jag slutligen ta farväl av först Ella, seda...

Av Malin - 7 oktober 2017 16:31

Det har varit tyst här ett bra tag, och det har sin anledning. I början av juli blev Siri plötsligt väldigt seg och ville inte promenera. Vi har valsat runt i djursjukvården ett bra tag. Hos veterinär kammade vi noll, utan fick höra dumheter som att ...

Av Malin - 6 juni 2017 15:57

Nu har vi tävlat två helger i rad, och har inga resultat med oss - tre diskningar och en rivning. Men jag är nöjd med mycket, tycker att det känns bra att köra Siri och framförallt har jag faktiskt nått framgång i mitt senaste projekt: tyst och behär...

Av Malin - 15 mars 2017 18:18

Uttrycket "Great dog, shame about the handler" gäller inte bara för agility blev jag varse på kursavslutningen i nosework igår. En fantastisk liten sökhund har jag, men matten får (iofs i gott sällskap) gömma sig under skämskudden för dålig förmåga a...

Av Malin - 25 februari 2017 16:49

Börjar så smått äntligen återvända till livet efter 3 veckors(!) virusinfektion. Eller, själva sjukan var över på en vecka men sedan följde rethosta och fram till bara ett par dagar sedan fick jag inte sova en hel natt. Skönt när jag nu kunnat flytta...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards